Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Bont!

<< < (6/12) > >>

sokkie1234:
hey

Ik ken best veel mensen die bont zielig vinden enzo..maaar mijn vraag is dan waarom vinden ze vlees eten dan niet zielig?
Dat zal ik wel nooit begrijpen denk ik :-\

greetZ RoxY

remco:

--- Citaat van: sokkie1234 op 24 oktober 2005, 18:05:53 ---hey

Ik ken best veel mensen die bont zielig vinden enzo..maaar mijn vraag is dan waarom vinden ze vlees eten dan niet zielig?
Dat zal ik wel nooit begrijpen denk ik :-\

greetZ RoxY

--- Einde van citaat ---

Vlees associƫren ze niet met dierenleed. Het ligt mooi verpakt in de schappen van de winkel en het ziet er niet uit als een kalfje of een struisvogel.
Bij bont wel, want dan weten ze dat die arme zeehondjes doodgeknuppeld worden. (wie heeft die reclames niet op tv gezien)

Sam:

--- Citaat van: Magic Aura op 22 oktober 2005, 15:24:21 ---Doe de bonttest!

http://www.bontvoordieren.nl/kids.php?item=6&sub=1

De Vuurproef werkt het beste, je ruikt dan heel duidelijk de geur van verschroeid haar.
Dit is het beste te testen in het pashokje,(vanwege kans op boos winkelpersoneel ;)) of gewoon simpelweg een haar eruittrekken en daar een vlam van een aansteker tegenaan houden.
Dat valt net even wat minder op.

--- Einde van citaat ---

Als een bontjas nog in de winkel hangt hangt er gewoon een labeltje aan dat het bont is hoor, daar hoef je geen proefjes voor te doen :)

Kiwi:
Aan een bontjas misschien wel, maar het staat niet altijd er niet altijd op bij randjes bont aan bijvoorbeeld kragen, laarzen en kattenspeeltjes.

Ligfietsertje:
'k Vind dat iedereen die bont draagt (of het nu echt is of namaak) met een plaatje rond zijn nek moet rondlopen met de boodschap: "Dit is echt bont." of "Dit is geen echt bont.".
Dan weet ik tenminste wie ik vies moet bekijken   ;) ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie