Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Bont!
Draek:
--- Citaat van: SPAWN op 06 november 2005, 15:14:04 ---Ik heb nog wel een wollen trui,omdat die in de winter nog altijd warmer zit dan een hoop andere produkten en omdat ik in wol waarschijnlijk minder kwaad zie dan jij,wat je goed recht is,maar wat mijn goed recht is om toch wel wol te dragen.
--- Einde van citaat ---
Je moet zelf je keuzes maken natuurlijk. Maar ik hoop wel dat je je dan ingelezen hebt in het onderwerp 'wol' en wat daar achter schuilt.
Sunshine:
Ik maak idd mijn eigen keuzes en trek ook ergens een grens,omdat als je tot het uiterste wil gaan je toch een paar dilemma's tegenkomt die tot zeer moeilijke keuzes leidt,bijvoorbeeld; zijn insecten ook leven waar je rekening meehoud,zowel dan kun je dus niet meer over straat lopen zonder hier en daar op een diertje te stappen,of een boswandeling maken waar je ook wel het een en ander vernietigt.
Hoever kun je gaan hierin?
Misschien maak ik mij nu niet populair,maar vond het toch iets waar je ook over moet nadenken.
Draek:
Ik hou ook rekening met insecten. Waarom niet... ik sla geen muggen dood dus enzo. Via veganisme is mijn impact op dieren,natuur en milieu zo klein mogelijk. En het is een proces.. die gewoon steeds verder doorgroeit.
Aangezien leer, wol, zijde, dierlijke producten etc.. makkelijk te mijden zijn is dat niet een groot probleem. Ik snap dat je niet alles kan vermijden, zoals dat er bij groente dierlijke mest kan zijn gebruikt op het land, dat je belasting moet betalen, etc.. maar wat binnen je eigen controle ligt is gewoon makkelijk te doen.
Sunshine:
Dan zijn we het,ondanks een paar verschillen, verder eens, binnen ieders eigen richting die hij/zij gedreven wordt,zullen we maar zeggen. ;)
Kjellyboy:
Ik vind bont de ergste vorm van dierenleed!
Wat vinden jullie?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie