Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Bont!
beroepskok:
Vooral in de "hip-hop" scene zie je weer veel bont. Vooral in de kraag. Imitatie in meeste gevallen.
proud-veggie:
Ja, Christina Ricci heeft belooft geen bont meer te dragen :D En ja, ik heb ook gelezen dat bont weer hip is. Ikzelf kom ook pas net kijke (18 jaar) :P en ik merk er nix van dat de jeugd weer bont wil. Veel van dit zijn volgens mij speculaties. Hartenloze meisjes zoals Paris Hilton en Naomi Campbell dragen nu nog het meeste bont, maar er moet wel voor gezorgt worden dat het niet meer in de mode komt. Nepbont mag natuurlijk wel.
Poek:
Bont is nu echt populair onder de jeugd, aldus een artikel van de Volkskrant. Schuld van de Marokkanen natuurlijk, want die zijn er mee begonnen. Waar is Wilders als je 'm nodig hebt? Of is bont niet erger dan vlees?
Fynnya:
--- Citaat van: Aiko op 10 november 2005, 19:11:53 ---
--- Citaat van: pietstra op 10 november 2005, 18:58:27 ---Ik was altijd van mening dat wol werd geschoren. Wat worden we ook dom gehouden.... :angry4:
--- Einde van citaat ---
Meerdere wegen. Rome. Enzo. Er zal wel een speciale bedoeling zijn bij het proces waarover jij wat gezien hebt. Ga er gemakshalve maar vanuit dat wol in principe gewoon geschoren wordt. Dat gaat, hoewel niet geheel uit vrije wil, voor Mevrouw Schaap in de 'Ollandse weiden toch snel, vakkundig en zonder specifieke gruwelijkheden. Zelf gezien bij schapen rond het huis van mijn ouders.
--- Einde van citaat ---
In Nederland is het misschien anders, maar ik geloof dat het overgrote deel van alle wol uit Australiƫ (of was het Nieuw-Zeeland?) komt, waar schapen absoluut niet diervriendelijk geschoren worden.
Hizikigrrrl:
http://www.nu.nl/vrouw/2639894/bont-voortaan-taboe-modebedrijf-olcay-gulsen.html :D
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie