Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Prikkelbare darm

<< < (3/27) > >>

Annemieke:
Mijn buik is ook vaak opgezwollen, echt zichtbaar, centimeters. Maar ik heb verder volgens mij nergens last van, dus heb er nooit echt over nagedacht of dat van specifieke voedingdsmiddelen kon komen... hmm.
Ik zal toch ook maar eens gaan opletten wanneer het erger is dan de andere keer.

Kiwi:

--- Citaat van: Annemieke op 02 september 2005, 22:30:06 ---Mijn buik is ook vaak opgezwollen, echt zichtbaar, centimeters.
--- Einde van citaat ---

Dat hoeft niet per se met je darmen te maken te hebben hoor, dat kan  ook komen omdat je ongesteld bent of moet worden.

Annemieke:
Ik weet het, maar ik heb er willekeurig last van. Althans, zo lijkt het vooralsnog.

Bast:
Klinkt bekend. Bij is het voornamelijk brood, stress en dat ik vaak mezelf voorbijloop.
Sinds ik maar 1 keer in drie dagen brood ging eten werd het stukken minder. Later kwam ik via een Biotenstest erachter dat ik een tarwe intolerantie heb. Ook moest ik oppassen met gist, schimmeldingen, paddestoelen, vlees (met name varkensvlees kan ik heel slecht hebben), suikers, melkproducten, zure dingen, meloen en citrusvruchten.

Dus, bijtijds rust nemen, brood vervangen of speltbrood oid nemen, op je vezels letten, regelmatig bewegen (buikdansen ;)) en af en toe gewoon zondigen ;D

Aiko:

--- Citaat van: Bast op 03 september 2005, 21:12:28 ---vlees (met name varkensvlees kan ik heel slecht hebben)

--- Einde van citaat ---

Dit is toch geen bekentenis van heidense praktijken, hè?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie