Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Prikkelbare darm

<< < (4/27) > >>

Kiwi:
Bast heeft al lang bekend dat ze geen strikte vegetariër is. :P

Bast:

--- Citaat van: Aiko op 03 september 2005, 22:16:13 ---
--- Citaat van: Bast op 03 september 2005, 21:12:28 ---vlees (met name varkensvlees kan ik heel slecht hebben)

--- Einde van citaat ---

Dit is toch geen bekentenis van heidense praktijken, hè?

--- Einde van citaat ---

Bel0of plechtig dat ik geen Wiccan ben hoor :P

Gabs:
jaren geleden had ik zoveel last van mijn darmen dat ik bijna elke avond na het eten op het toilet zat met krampen en diarree. in een restaurant eten ging al helemaal niet: het moest echt volledig hygienisch zijn... vooral een salade in een restaurant was funest (best moeilijk als vegetarier op vakantie). ik kon ook absuluut niet tegen eten wat een dag oud was (of het moest al heel grondig doorgekookt worden) of te vet was.

ik ben bij een homeopaat terecht gekomen en nu zijn mijn darmen goed aangesterkt, zodat ik nu veel meer kan verdragen. ik heb er nog maar zelden last van. alleen als ik een periode te veel heb gesnoept (chocolade vooral) dan zijn mijn darmen zwakker eb heb ik er ook sneller last van.

ik heb vooral geprobeerd (toen mijn darmen al wat sterker waren) niet teveel van je menu te schrappen, hoe minder je durft te eten, hoe minder je kunt verdragen. dus af en toe eens zondigen met wat vet en zo... zeker als je thuis volledig plantaardig eet, kan het nogal eens problemen geven als dat in een restaurant niet het geval is.

ik hoop dat je hier wat aan hebt...

renske:
Ik heb ook jaren lang op en af last gehad van een prikkelbare darm.
Ik kon er ook nooit echt mijn vinger op leggen, of het nou kwam door stress of kaas of champignons....
Een kennis van mijn moeder is klassiek homeopaat en die heeft mijn constitutiemiddel gevonden*. Elke maand een pilletje onder mijn tong voor het slapen en ik heb nergens meer last van! (En dan mag The Lancet van mij schrijven dat Homeopathie niet werkt en dat het tussen mijn oren zit, ik ben blij dat het goed met me gaat)

(* Een enkelvoudig homeopathisch geneesmiddel dat precies past bij je constitutie en dat allerlei klachten kan verhelpen.
Een constitutie is het geheel van psychische en lichamelijke, aangeboren of verworven eigenschappen van de mens)

M.:
Ik heb ook IBS, tenminste dat was de conclusie van de arts in het ziekenhuis. Ik dacht dat ze me in het ziekenhuis eindelijk eens echt zouden gaan onderzoeken, maar na een bloedonderzoek en een echo (kun je daarop je darmen onderzoeken?) werd me verteld dat ze me liever niet aan allemaal nare onderzoeken ging blootstellen en dat het 'waarschijnlijk' een prikkelbare darm was, en dat ik maar gewoon meer vezels moest eten. Ik nog ertegen inbrengen dat ik veganist was en dat dus bijna al mijn voeding plantaardig was, maar dat mocht niet baten, moest toch maar nog meer vezels eten. Ik kreeg ook een recept voor een of ander goor vezeldrankje, maar na een paar keer heb ik dat maar niet meer genomen, gadverdamme!

Soms heb ik maandenlang elke dag buikpijn, soms maandenlang niks en dan een keer een dagje tussendoor weer wel. Ik denk dat het bij mij toch het stress idee is, hoewel ik er op vakantie toch ook wel eens last van kan hebben.

Wat bij mij gek genoeg de krampen en het opgeblazen gevoel tijdelijk kan verlichten is het drinken van iets met prik, spa rood heeft mijn voorkeur maar cola werkt ook prima.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie