Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Prikkelbare darm

<< < (6/27) > >>

Lona:
Heb je bij alle soorten bonen last? Of alleen/ vooral van bruine bonen? Je kunt anders misschien wel wat bonen toevoegen als bij-ingredient en bijvoorbeeld niet zoals een bonenschotel.

Agnesje:
nou, ik had laatst bij witte bonen last... bruine bonen heb ik nog niet durven proberen eigenlijk... zou best kunnen dat ze nu wél goed vallen"... maar ik ben eigenlijk een beetje bang om ze te proberen... zijn linzen en kikker-erwten trouwens niet lichter verteerbaar dan de hollandse bruine en witte boon, of denk ik dat nou maar?

Lona:
Er zit denk ik niks anders op dan even op te schrijven bij welke je wat voor effect hebt. Zo gebruik ik nooit bruine bonen, maar kidney waar ik dan weer geen last van heb.
Wat linzen en kikkererwten betreft durf ik daar geen uitspraak over te doen, Ik heb er zelf in ieder geval nooit last van.

Laurita_27:
Even een waarschuwing:
Ik ben 8 jaar geleden geopereerd aan een "geknapte" blindedarmontsteking. Vanaf die tijd kreeg ik ook last van de bovenstaande klachten: opgezette buik (a la 4 maanden zwanger), wisselende stoelgang (van constipatie naar obstipatie) en krampen/pijn. Mijn huisarts heeft ook altijd gezegd dat het een IBS/PDS moest zijn en ook ik kreeg van die zakjes met vezels. Hielp niet veel.
Nu ben ik een paar weken terug opgenomen geweest met Pelvic Inflammatory Disease en toen hoorde ik iets nieuws:
Als je ooit een buikoperatie hebt ondergaan dan heb je 90% kans op verklevingen in je buik. Ongeveer 5% van deze mensen krijgt hier ook echt last van. Waarschijnlijk ben ik hier dus 1 van.... Zodra ik weer helemaal beter ben ga ik dit verder laten onderzoeken, want ik wil gewoon weten of het verklevingen zijn of toch IBS.
Maar de stempel "u heeft een spastische darm" zonder verder onderzoek, daar zou ik niet zomaar genoegen mee nemen! Dit soort buikklachten zijn natuurlijk heel algemeen en passen bij veel ziekten, maar om het dan maar op zo'n algemeen stapeltje te gooien...nee. Advies: dring toch aan op verder onderzoek!

B@ñ@ñenschuimpje:

--- Citaat van: Laurita_26 op 08 april 2008, 17:41:59 ---(van constipatie naar obstipatie)
--- Einde van citaat ---

Wat is het verschil als ik vragen mag?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie