Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Prikkelbare darm
shenice:
Hai, ik heb sinds november 2006 darm klachten al tijdens onze vakantie 05 in Egypte heel vaak diaree, maar na Gambia heb ik diarree.daarna 6 weken met extreme pijn op bed gelegen op de eerste hulp geweest e.d. advies constant hybrofen slikken als verdoving en buscopan(kalmeert je darmen)daarna door verder aan dringen bij huisarts eerst bij internist geweest en alle onderzoeken gehad echo, colonscopie e.d. kon verder niks voor mij doen huisarts weet ook niks wil ook niet helpen want ben tussentijds bij alternatieve dokter geweest uit wanhoop maar ben daar allen maar E500,- lichter geworden en niks beter.
Ik ben sinds kort bij de mdl arts allerlei onderzoeken WEER gehad.En nu is de uitslag PDS
maar wat nu heb volgens hun geen voedselintolerantie maar reageer heel sterk op eten maar wat precies is heel lastig misschien tips????? i.e.g. ei, groene chips vet eten. ik heb niet het idee dat het aan stress ligt heb het ook als ik op vakantie ben..... Groetjes Shenice :afro:
Lovelocker:
Dat loopt enorm uiteen. Je zou eens kunnen proberen: een week zonder koffie, een week zonder zuivel, een week zonder olie, een week zonder noten, een week heel vezelrijk, een week vezelarm enz.
Ik heb het allemaal geprobeerd. Het enige wat ik niet moet doen is vla, gek genoeg, althans niet veel daarvan. Verder niets kunnen ontdekken.
Ik heb vaak last als ik niet werk...tja.
Er zou bij mij heel goed een auto-imuunziekte kunnen spelen. Dat moet ik eens laten uitzoeken, maar ja: gedoe en tijd enz.
Ik heb al een auto-imuunziekte en de kans is relatief groot dat ik een tweede of een derde zal ontwikkelen. Heb een overijverig immuunsysteem.
Hizikigrrrl:
Hoi Shenice, welkom op het forum.
Weet je zeker dat je niet een of andere infectie hebt opgelopen in Egypte? Ben je goed onderzocht op parasieten en intoleranties van gluten, lactose en fructose?