Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Prikkelbare darm
shenice:
Hai, ik heb sinds november 2006 darm klachten al tijdens onze vakantie 05 in Egypte heel vaak diaree, maar na Gambia heb ik diarree.daarna 6 weken met extreme pijn op bed gelegen op de eerste hulp geweest e.d. advies constant hybrofen slikken als verdoving en buscopan(kalmeert je darmen)daarna door verder aan dringen bij huisarts eerst bij internist geweest en alle onderzoeken gehad echo, colonscopie e.d. kon verder niks voor mij doen huisarts weet ook niks wil ook niet helpen want ben tussentijds bij alternatieve dokter geweest uit wanhoop maar ben daar allen maar E500,- lichter geworden en niks beter.
Ik ben sinds kort bij de mdl arts allerlei onderzoeken WEER gehad.En nu is de uitslag PDS
maar wat nu heb volgens hun geen voedselintolerantie maar reageer heel sterk op eten maar wat precies is heel lastig misschien tips????? i.e.g. ei, groene chips vet eten. ik heb niet het idee dat het aan stress ligt heb het ook als ik op vakantie ben..... Groetjes Shenice :afro:
Lovelocker:
Dat loopt enorm uiteen. Je zou eens kunnen proberen: een week zonder koffie, een week zonder zuivel, een week zonder olie, een week zonder noten, een week heel vezelrijk, een week vezelarm enz.
Ik heb het allemaal geprobeerd. Het enige wat ik niet moet doen is vla, gek genoeg, althans niet veel daarvan. Verder niets kunnen ontdekken.
Ik heb vaak last als ik niet werk...tja.
Er zou bij mij heel goed een auto-imuunziekte kunnen spelen. Dat moet ik eens laten uitzoeken, maar ja: gedoe en tijd enz.
Ik heb al een auto-imuunziekte en de kans is relatief groot dat ik een tweede of een derde zal ontwikkelen. Heb een overijverig immuunsysteem.
Hizikigrrrl:
Hoi Shenice, welkom op het forum.
Weet je zeker dat je niet een of andere infectie hebt opgelopen in Egypte? Ben je goed onderzocht op parasieten en intoleranties van gluten, lactose en fructose?
De laatste is bij veel mensen onbekend, ook bij artsen, maar een fructose-vrij dieet heeft in onderzoeken al zijn nut bewezen bij chronische buikklachten. Het is wel een heel zwaar dieet, je mag bv. geen fruit meer en vele groentes vallen ook af.
Je kan idd, wat LoLo hierboven al zegt, korte periodes (ik zou het telkens minstens 2 weken proberen) een bepaals doort voedsel kunnen schrappen.
Je kan ook een oligoantigenisch dieet gaan volgen (zie mijn bericht boven jouw bericht en http://en.wikipedia.org/wiki/Oligoantigenic_diet ). Dit is heel zwaar, vraagt de nodige voorbereiding en volharding en moet eigenlijk gebeuren onder controle van een (natuur)dietist. De kans dat er wat uitkomt is wel heel groot.
Verder zou je nog lijnzaadolie kunnen proberen, misschien het handigste om daar maar eens mee te beginnen. Helpt het niet, dan raad ik een natuurdietist aan.
Sterkte!
Agnesje:
Die vorige aanval van mij was dus ook na het ( uit) eten gaan bij een Surinaamse afhaal, omdat ik het verhaal van de bami en Egypte las... denk dat er in sommig eten wel heel kwalijke bacterieen ofzo kunnen zitten.
Gelukkig gelukkig heb ik nu alweer een poosje geen last, maar ik ga de goden niet verzoeken, en eet keurig mijn fruitjes en veel groente/ daarbij nog lekker bruin brood en volkoren dingen, en heel af en toe wat bonen ( die zorgen nog steeds wel voor wat gerommel in de buik).Tofu heb ik geen last van.
Alcohol valt ook vaak niet goed, vooral witte wijn niet.
Rode gaat dan wel weer ( een glaasje).
het is gewoon uitproberen ook denk ik.
LL de Ling:
De laatste weken zit ik vaak zo vol (terwijl ik dan normaal heb gegeten) en moet ik soms bijna overgeven. Buikkrampen heb ik niet meer, maar dit is ook niet fijn. Iemand een idee waar dit mee te maken kan hebben?
Ik heb zelf het idee dat het vaker na het eten van yoghurt is ...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie