Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Prikkelbare darm

<< < (10/27) > >>

bambi:

--- Citaat van: LL de Ling op 19 augustus 2008, 15:01:48 ---
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 19 augustus 2008, 15:00:36 ---Iig even de yoghurt schrappen en kijken of dat helpt.

--- Einde van citaat ---

Daar was ik natuurlijk al bang voor ;) . Maar dat moet ik maar eens proberen.

Maar dan komt dat eiwitverhaal weer om de hoek kijken ... eens goed kijken wat ik dan moet eten dan.

--- Einde van citaat ---
Ik weet wel dat ik laatst onwijs aan de diarree was gegaan, en het enige rare wat ik had gedaan, was yoghurt eten. Doe ik normaal nooit.
Maar of dat het was weet ik natuurlijk niet.
Grappig dat je de yoghurt linkt aan eiwitten, daar denk ik eigenlijk nooit over na. Oh, maar jij sport natuurlijk veel.

LL de Ling:

--- Citaat van: Marla op 19 augustus 2008, 18:48:42 ---Hmm, en je bent zeker ook niet echt gestrest de laatste tijd?
Ik heb daar dus echt last van, als ik gestrest ben dan raakt mijn maag van streek en krijg ik na het eten al heel snel een te vol gevoel, en ook het gevoel dat ik moet overgeven....

--- Einde van citaat ---

Ben niet gestresster dan normaal. Maar zal er eens opletten. Moet je dan soms ook echt bijna overgeven? (zeg maar een beetje in je mond). Dat heb ik nu een paar keer gehad.

Dat ik de yoghurt aan eiwitten link komt door de adviezen van Machteld in een andere draad, idd ivm het sporten.

M.:
Nou als ik echt heel erg aan het stressen ben dan komt het soms zelfs echt tot overgeven, maar dat is wel heel uitzonderlijk.
Dat van jou klinkt toch wel anders, maar erg vervelend is het in ieder geval wel. Als ik zelf zoiets heb voel ik tijdens zo'n 'aanval' echt de zenuwen door mijn lichaam gieren, dus dan zou je wel weten dat t daaraan ligt.

LL de Ling:
Nee, dat heb ik zeker niet. En het gebeurt ook op verschillende momenten van de dag. Relaxed op de bank, tijdens het douchen. Eigenlijk geen pijl op te trekken.

Hizikigrrrl:
Probeer het eens een week te schrappen enkijk of je dan al wat verschil ziet. Of misschien een ander merk yoghurt proberen?

Maar eiwitten krijg je natuurlijk ook binnen via andere dingen. Kun je anders tegen mozzarella en feta?

Ik had nog even gekeken naar de hoeveelheid koolhydraten voor duursporters, maar over het algemeen wordt overal aangeraden ze wel te eten en dan is het vooral belangrijk hoeveel calorieën je verbrandt op dagen dat je spint.
Je zou dan bv. 80 gram proteine kunnen nemen, voldoende goede vetten en de rest invullen met koolhydraten (en dat hoeft dan weer niet perse brood te zijn;)). Pas het wel aan aan hoeveel je doet, dus in rustige periodes ook minder koolhydraten en calorieën.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie