Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Prikkelbare darm

<< < (2/27) > >>

Piek:
Te veel zuivel is voor niemand goed.
Veel vrouwen hebben wel zo'n prikkelbare/spastische darm: zodra je stress hebt oid slaat het direct op je darmen. Mannen hebben er minder last van.

remco:
Nou ik ben dus zo'n man die er wel last van heeft.
Gelukkig nadat ik veganist ben geworden vele malen minder, maar ik heb af en toe weken dan eet ik liever helemaal niets.
Ik kan niet zeggen dat ik rare dingen eet. Maar ik heb wel ergens gelezen dat veel vezels eten helemaal geen invloed heeft op PDS.

Je moet gewoon gevarieerd eten, en als je er last van heb, kleine beetjes over de dag verspreid. (dat helpt bij mij tenminste)

Maar ja volgens mij ben ik te veel met vrouwlijke hormonen geboren.. Ik heb ook al van die rare dikke vrouwelijke bovenbenen. :-\

Marizzie:
Hoi,
ik heb daar ook heel veel last van (gehad). Ik was ook heel moe enzo. Toen ben ik naar een mesoloog gegaan en die heeft gemeten wat ik allemaal mistte en hoe het eraan toe was met mijn organen. Ik kreeg toen een dieet, en voedingssuplementen e.d. en dat heeft erg goed geholpen. Een mesoloog is niet iets engs of wazigs ofzo. Je gaat liggen op een bank en dan wordt er met kleine electrische schokjes op je handen geduwd, maar je voelt daar totaal niets van. Heel apart. Maar het is allemaal aantoonbaar en geen gehocuspocus. Bij mij heeft t erg geholpen. Ik kan het dieet misschien binnenkort ook even posten. Bij mij bleken vooral melkproducten, suiker, gefrituurde dingen en varkensvlees slecht te vallen. Ook koffie was slecht en alcohol. Wat wel erg helpt is om de 2 uur iets kleins eten ipv steeds heel veel tegelijk en heel veel water drinken.
Misschien dat je er iets aan hebt.

kimske:
Ik heb dat ook, geen frisdrank, veel fruit en citroenmelisse capsules werken bij mij erg goed.. en matig met vet..

MarkSoekarjo:
Je zou probiotica (goede bacterien) kunnen uitproberen. Die kunnen meehelpen het evenwicht van je darmflora te herstellen.

Er zijn veel mogelijkheden van zuivel tot medische dieetvoeding toe, meer of minder goed beschreven. De laatste tijd komen er wel steeds meer onderzoeken en aanwijzingen hoe het allemaal werkt en wat er werkt.

als je meer wil weten over probiotica: begin eens op http://probiotica.pagina.nl

Mark

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie