Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Prikkelbare darm

<< < (12/27) > >>

LL de Ling:

--- Citaat van: Hausfrau op 21 augustus 2008, 09:08:51 ---Maar ik heb ook als ik weinig eet en 'normaal' drink zo'n klotsend gevoel en dan moet ik wat eten (waarna...). En ik moet constant plassen.
Ik voel me inderdaad soms net zwanger en nee dat ben ik niet.

--- Einde van citaat ---

Had het gisteren ook tijdens het sporten en helemaal niet net gegeten (een uur van te voren nog een tussendoortje, maar dat was het). Wel maf, misschien te gulzig te veel water gedronken? Maar ik heb geen last van mijn darmen verder, integendeel. Ga gewoon naar de wc en ben niet rommelig. Veel plassen hoef ik ook niet.

Heb het idee dat het wel al iets beter gaat nu. Helaas kan ik wel pas die afspraak maken met de dietist in september, maar ga dat wel doen.

Net als Lovelockers suggestie voor geitenkaas. Daar kan ik wel goed tegen, maar zit niet zo goed in mijn systeem om het te kopen. Dank je. (Of ik de melk lust, ga ik niet eens uitproberen. Vind melk drinken zo vies!)

LL de Ling:
Dacht dat het beter ging deze week. Maar dat klopt niet helemaal. Ik had dan wel niet het gevoel over te geven, maar wel veel gerommel etc in mijn buik. Met gisteren het dieptepunt. Ik had zo'n zin in wat warms bij de lunch, maar het enige vegetarische was kaassoep. Die neem ik eigenlijk nooit, maar ik dacht: 'ach, kan het best eens proberen'. Die avond: diarrhee, krampen, bolle buik etc.

Nu was ik ook wel moe, en dan heb ik dat wel eerder, maar dit was drie keer niks. Ik ga weer heel braaf dit soort ingredienten links laten liggen.

Hausfrau:
Ik was helemaal nergens allergisch voor (en mijn vitamines waren top) Baal baal baal  :-[

Hizikigrrrl:
Vervelend hoor :P

Maar aan die testen heb je ook niet veel wanneer het op prikkelbare darmen aankomt. Het beste kan je naar een dietist gaan en een eliminatie-dieet opstellen, waarbij je bv. enkele weken lang geen zuivel gebruikt, en dan enkele weken lang geen noten, bv. Een eetdagboek bijhouden is ook handig. Helpt het allemaal niets, dan zijn er de oligoantigenic-dieten of het fructose-vrijdieet om te proberen.

Heb je al lijnzaadolie geprobeerd?

Lovelocker:
Zeg LL, hoe zit het met jouw B12? Ik laat mijne ook niet voor niets testen.
Een tekort onstaat heel sluipend, omdat je een voorraad ervan aanlegt. Een van de mogelijke gevolgen van een tekort wordt wel verward met PDS.
Gezien je vegetarier bent en weinig zuivel gebruikt, misschien eens laten checken.
Als het bij mij onverhoopt aan de hand zou zijn heeft het met aanleg voor auto-imuunziektes te maken waarschijnlijk. Dan neem je het "eenvoudig" niet op.
Ik had ook al twee jaar lichte bloedarmoede. De laatste keer dat het gemeten werd, net onder wat gangbaar is. Vond ik ook al zo vreemd: ik eet best goed, volgens mij, o.a. genoeg groenten.

Bij Deen supermarkten sinds kort: eco-geitenkwark van een zorgboerderij afkomstig. De huppeldepuphoeve. Iets zegt "Weidehoeve", maar ik ben zeer klutsend deze week.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie