Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Prikkelbare darm
LL de Ling:
Het is ondertussen al jaren geleden dat ik het heb laten checken inderdaad (als puber eens). Toen was het goed. Maar misschien kan het geen kwaad om eens te doen. Maar ik gebruik niet heel erg weinig zuivel hoor, namelijk dagelijks toch wel yoghurt en/of beetje kaas. Is het dan ook nodig denk je?
Bloedarmoede heb ik iig niet, ik kom wat dat betreft vaak genoeg bij de bloedbank.
Mijn moeder heeft waarschijnlijk wel een erfelijke stofwisselingsziekte dat tot haar vroege aderverkalking heeft geleid, maar tot op heden was het niet nodig om me daarvoor te laten testen. Het is wel wat anders, maar het had ook B- vitamines te maken (B6 en B12 ook meen ik). Maar destijds zei mijn moeder, na navragen bij haar internist, dat vooral niet roken etc. belangrijk waren voor mij op dit moment.
Misschien wil ik het wel eens laten testen ja. Zou mijn huisarts daarin toestemmen? Ik heb volgens mij geen ander excuus om eventjes een hokje mee te nemen net als jij :)
Lovelocker:
Wat ik zou doen (eerlijk gezegd: dat heb ik al gedaan ;) :als je toch bloed moet laten testen voor het een of het ander, B12 meenemen.
Ik moet met een auto-imuunziekte altijd alert zijn dat er zich niet een tweede aandient. PDS klopt niet echt: k heb bijv. nooit diarree of obstipatie. Gelukkig klopt verder ook niets bij andere bekende "buikaandoeningen".
Ik ben van de overtuiging dat het meeste vanzelf overgaat.....maar ja...ik moet misschien toch eens verder laten zoeken zo langzamerhand.
LL de Ling:
--- Citaat van: Lovelocker op 29 augustus 2008, 20:51:23 ---Ik ben van de overtuiging dat het meeste vanzelf overgaat.....maar ja...ik moet misschien toch eens verder laten zoeken zo langzamerhand.
--- Einde van citaat ---
Tsja, ik ook, maar vooral mijn huisarts ook. Dus moet ik wel een goed excuus hebben. En die heb ik nou niet echt, denk ik. ;) Er is de laatste jaren geen enkele reden om mijn bloed te testen geweest.
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: LL de Ling op 29 augustus 2008, 20:29:56 ---Het is ondertussen al jaren geleden dat ik het heb laten checken inderdaad (als puber eens). Toen was het goed. Maar misschien kan het geen kwaad om eens te doen. Maar ik gebruik niet heel erg weinig zuivel hoor, namelijk dagelijks toch wel yoghurt en/of beetje kaas. Is het dan ook nodig denk je?
--- Einde van citaat ---
De ADH is 2,8 mcg.
Dat is een halve liter yoghurt én 15 plakken (300 g) kaas.
LL de Ling:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 29 augustus 2008, 21:30:36 ---
--- Citaat van: LL de Ling op 29 augustus 2008, 20:29:56 ---Het is ondertussen al jaren geleden dat ik het heb laten checken inderdaad (als puber eens). Toen was het goed. Maar misschien kan het geen kwaad om eens te doen. Maar ik gebruik niet heel erg weinig zuivel hoor, namelijk dagelijks toch wel yoghurt en/of beetje kaas. Is het dan ook nodig denk je?
--- Einde van citaat ---
De ADH is 2,8 mcg.
Dat is een halve liter yoghurt én 15 plakken (300 g) kaas.
--- Einde van citaat ---
wat? Echt? Maar dat haalt niemand toch hier dan?
Dan ga ik toch maar eens de B12-draad weer eens doorlezen en supplementeren.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie