Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Prikkelbare darm

<< < (16/27) > >>

bambi:
Je bedoelt olie om in te bakken? Als ik hongerig ben en snel vet eet, ga ik meteen aan de dunne.

Lovelocker:
Ik heb zelden of nooit diarree. Obstipatie: idem.
Dat is ook het rare, maar kan met IDS, zegt internist. Het is restbak, he, als alle andere diagnose niet aan de orde lijken te zijn.
Het is vooral krampen, krampen en nog eens krampen. Het gevoel binnenkort naar de w.c. te moeten, maar dat is niet aan de orde en als ik naar de w.c. moet, komt ook voor: een paar of enkele keren achter elkaar.
Er valt mee te leven. Het wordt vervelend als nachtrust wordt verstoord en soms wil ik iets gaan ondernemen en weerhoudt het mij en kom ik tot niets. Sporten met buikkrampen bijvoorbeeld, dat is echt niet fijn. Als het licht is, dan negeer ik het tegenwoordig wel. Ik vind al dat ik te weinig sport naar mijn zin.

Lovelocker:
Ik word net even over zessen door interniste gebeld die achteraf heeft zitten denken en verder is gaan zoeken in mijn dossier. En nu toch aanleiding zag voor een maagonderzoek.
Ze denkt o.a. aan glutenintolerantie. Ik word waarschijnlijk over anderhalve maand opgeroepen voor een maagonderzoek.

Hizikigrrrl:
 :o

Nou, iig fijn dat ze verder kijkt dan haar neus lang is. Het zou ook het ijzertekort kunnen verklaren, want door de schade aan de darmvlokken worden voedingsstoffen niet meer goed opgenomen.
Trouwens, nu niet ineens geen gluten/tarwe gaan eten, want dan krijg je een vertekend beeld.

Lovelocker:
Dat had ik even moeten vragen... Want als het zo is, dan heb ik weinig darmvlokken over en ik weet niet of zich dat herstelt en hoe snel indien het zich kan herstellen.
Ik vroeg wel: "of ik het zelf uit kon vogelen". En toen zei ze resoluut: "nee".

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie