Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Prikkelbare darm
LL de Ling:
Tsja, misschien in de toekomst. Nu moet ik me toch eigenlijk ook wel op mijn andere werk richten. Een uurtje les geven 's middags betekent ook minstens 2 uur weg zijn. Het is even vervelend, maar beter zo. Want als ik zo doorga, dan werk ik me rechtstreeks een burnout in, want ik was de laatste weken alleen maar aan het werk. Overdag, 's avonds lessen voorbereiden en geven. In het weekend kapot.
Lovelocker:
Alweer een aantal maanden bezig met een en ander te proberen. Ben ook weer bij de huisarts geweest, he, geloof ik elders al gepost. De psylliumvezels die ik twee weken moest gebruiken, deed de klachten niet verminderen, wel wat anders van karakter. Alles bijeen genomen, wordt het totaalbeeld toch iets beter, denk ik.
Verder zitten neuzen: 2 op de 5 mensen met PDS blijken baat te hebben bij pepermuntolie en ik heb dat vandaag voor het eerst gebruikt. Dus nog weinig van te zeggen. Ik "voel" het nu wel vanbinnen, heel vreemd.
Het zit in maagzuurresistente capsules (geschikt voor vegetariers overigens).
Ik zoek het (natuurlijk) in de plantsjes. Heb inmiddels ook gelezen over hulp van de Indiase kruisbes(Phyllanthus emblica). Tabletten op basis daar van (heet Bij Zuur) o.a. te koop bij De Tuinen. Iemand ervaring daarmee?
Tips zijn welkom, maar de algemeen bekende zaken betreft voeding en leefregels weet ik al. En voor wie dat nog niet weet: de meeste alternatieve geneeswijzen zijn niet aan mij besteed (stevig wantrouwen), hecht aan wetenschappelijke gronden.
Voor wat de pepermuntoliecapsules overtuigd daarvan, voor wat betreft de Indiase kruisbes, nog niets gelezen...
Ben niet van plan alles door elkaar te gaan gebruiken, maar na plan A,B, C,D, E, F, G, H, I, J, alvast bezig met plan K, zeg maar.
V:
Iets soortgelijks is mij overkomen, zie het topic "wat kom ik tekort" en dan vooral de laatste paar pagina's.
Een heel veel voorkomende oorzaak van buikpijn is een candida-infectie (sowieso loopt 70% van de Nederlanders met een woekerende candida, en is dat de oorzaak van véél "algemene" pijntjes en klachten), praat er eens over met een natuurarts. Of begin gewoon met 't dieet (ik zet 'm kort hieronder); ongezonder zul je er niet van worden.
Bij mij is het EINDELIJK (na 2 keer op de EHBO in het ziekenhuis weggestuurd te zijn met pijnstillers, zo ook bij de mdl-artsen en de huisarts) beter geworden door het vermijden van een hele hoop voedingsmiddelen. Nu merk ik echt dat ik buikpijn krijg als ik voedingsmiddelen eet die "verboden" zijn. Maar ik eet inmiddels 4 maanden géén suiker (dus ook max. 2 stuks fruit per dag en géén spaghettisauzen met suiker ed, dus geen glucose, fructose, gewone suiker, oerzoet, maltitol, xylitol en ook het best verwante alcohol), géén melkproducten buiten roomboter, slagroom, zure room en yoghurt, géén azijn, en vooral géén gisten/schimmels (dus ook champignons!).
Ik heb er iets aan gehad, ik hoop jij ook!
bambi:
Ik heb dan wel geen prikkelbare darm, maar wel een soort sneue met allergie dus ik doe het maar even hier: er was toch nog iemand die van vla borrelig werd? Ik begin te vermoeden dat ik er niet tegen kan. Ik heb het volgens mij ook een beetje met ijs en pudding. Maar niet bij zuivel in het algemeen ... raar. Heeft iemand een logische verklaring?
LelleL:
Ik heb het ook bij vanille vla, kan mn maag slecht tegen. Van melk kreeg ik het ook, maar sinds ik elke dag melk drink in mn koffie heb ik er geen last meer van.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie