Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Prikkelbare darm

<< < (19/27) > >>

koekje:
Ik word ook erg borrelig van vla, maar daar blijft het meestal niet bij. Spetteren en vaak ook overgeven is eerder het gevolg. Dit heb ik ook bij een halve emmer yoghurt overigens en gewone melk is helemaal funest. Niet te grote hoeveelheden kaas, roomboter en 1 kleine portie yoghurt gaat wel goed. Ik denk dat ik lactose-intolerant ben.
Soms gebruik ik dat soort dingen wel. Soms omdat ik er wel eens zin in heb, of als ik verstopt zit.

LelleL:

--- Citaat van: koekje op 02 maart 2010, 13:07:45 ---of als ik verstopt zit.

--- Einde van citaat ---

Creatieve goedkope oplossing!

Gabs:
ja, ik krijg ook snel diarree van bepaalde dingen, vooral dingen die niet helemaal vers zijn, zoals soep van de dag ervoor. soms gebruik ik deze truc ook als ik last heb van constipatie.

M.:
Soms (dus niet altijd) als ik voorover gebogen zit, krijg ik opeens hele erge buikpijn die vervolgens alleen weg gaat als ik languit ga liggen. Het zit op een andere plek dan mijn 'normale' buikpijn, meer rond mijn middenrif en in mijn zij heb ik het idee, maar de pijn straalt ook uit naar de rest van mijn buik, dus een exacte locatie aanwijzen vind ik moeilijk. Het kan enorm heftig zijn, soms zo erg dat ik amper durf adem te halen omdat ik dan enorme pijnscheuten voel, en het komt altijd zeer plotseling opzetten. Vervelend, want ik krijg het bijvoorbeeld ook wel eens als ik een stuk op de racefiets ga rijden, en dan kan ik niets anders dan ergens in het gras te gaan liggen in de hoop dat het weer weg trekt. Ik heb het nu weer doordat ik net de onderste keukenkastjes aan het schoonmaken was.
Ik vraag me af of dit met mijn prikkelbare darm te maken heeft, zijn er mensen die deze buikpijn herkennen? Want anders is het misschien toch eens tijd om ervoor naar de dokter te gaan.

LL de Ling:
Herken het zelf niet hoor, maar als het pas weggaat als je languit gaat liggen en je het eerder nog niet had, lijkt me genoeg reden om even langs de dokter te gaan...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie