Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Prikkelbare darm

<< < (20/27) > >>

M.:
Ik heb het al een jaar of vijftien af en toe, maar de laatste tijd heb ik het idee dat ik er vaker last van heb. Het lastige is dat een dokter volgens mij niet zoveel met zo'n vage omschrijving kan. Ik ben al heel vaak voor mijn andere buikklachten naar de dokter geweest, en het was altijd "tja, buikpijn kan heel veel verschillende oorzaken hebben, het is lastig te onderzoeken". Uiteindelijk wel naar het ziekenhuis gestuurd maar daar deden ze er ook niet zoveel mee ("Het zal wel een prikkelbare darm zijn"). Nou ja, ik loop er al een hele tijd mee en ik ben nog niet dood, dus iets ernstigs zal het in ieder geval niet zijn, maar het zou handig zijn als ik zou weten wat ik kon doen om het te vermijden.

greet:
Kan een herniatie zijn?
Heb je ergens dan een bult uitsteken?

M.:
Hmm, nooit opgevallen, waar zou die dan bijvoorbeeld moeten zitten?

Kiwi:
Een herniatie is waarschijnlijk wat wij een breuk noemen? Een lies- of navelbreuk dus. En die bult zit dan bij je navel of helemaal onderaan je buik.

Hizikigrrrl:
Het kan ook op andere plekken op je buik zitten, als er maar een zwakke plek in je buikwand zit.

Ik vermoed dat Marla dat dan al gevoeld zou hebben. Volgens mij is zij slank en zo'n bult lijkt het me pas moeilijk te voelen als je zeer veel vet op je buik hebt.

Heb je al eens een dagboek bijgehouden wanneer je die pijn krijgt? Bij bepaald eten (vet eten misschien) of een bepaalde houding, sport?
Het klinkt mij eerder als iets met de galblaas.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie