Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (3/156) > >>

Flapke:
Paardehooi is prima, als je tenminste niet dat ingekuilde gras bedoeld want dat is te vochtig en daardoor onstaat gas.

Hizikigrrrl:
Nijntje heeft nu wat paardenhooi. Tis idd geen kuilgras hoor, ik dacht wel dat dat niet zo goed zou zijn.

Misschien stomme vraag, maar toch maar voor de zekerheid: groente die je een konijn mag geven, die moeten toch gewoon rauw zijn he?

Viz:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 27 februari 2005, 15:46:36 ---Nijntje heeft nu wat paardenhooi. Tis idd geen kuilgras hoor, ik dacht wel dat dat niet zo goed zou zijn.

Misschien stomme vraag, maar toch maar voor de zekerheid: groente die je een konijn mag geven, die moeten toch gewoon rauw zijn he?

--- Einde van citaat ---

Jip, in het wild koken de meeste konijnen ook niet...  ;)

Trouwens wel altijd goed wassen en afdrogen. Kijk voor een lijst welke groentes en fruit geschikt zijn voor konijnen op www.konijnen.nl. Koolsoorten nooit geven! (ivm gasvorming). Tevens geldt dat als je iets nieuws geeft, dat je het dan langzaam op moet bouwen: de darmen van het konijn moeten er aan kunnen wennen. Houd de keutels dan ook altijd in de gaten.

Groetjes Isa

Muis:
Nijntjes zijn altijd een heel gedoe, muisjes zijn een stuk makkelijker :D
Maar ja, bij hun zijn het de luchtwegen al is dat bij ratten erger, die mogen eigenlijk niet eens zaagsel hebben, bij sommige muizen kan dat nog al raad ik dat echt ten zeerste af, houtvezel kan wel bij sommige. Dat gebruik ik voor Upke en Spirit ook. Stro of hooi enzo is ook niet echt geschikt voor muizen, of het moet luchtdicht zo'n 2 weken in de vriezer gelegen hebben en dan op kamertemperatuur worden gebruikt.
Enige nadeel met voedsel met muizen is kool en fruit enzo. Erg gevoelige darmpjes met dat soort dingen betreft, verandering van voer hebben ze weinig last van maar kolen mogen ze liever niet hebben, en citrusvruchten ook niet te veel, kunnen ze diaree van krijgen.

bart:
informatie over gegijzelde konijnen
Voordat jullie iets in je inbox vinden waar jullie misschien verkeerd mee om zouden gaan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie