Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (33/156) > >>

Mariek:
Er kunnen mogelijk complicaties zijn. De dierenarts kan er weinig aan doen, een keizersnede bij een cavia is niet gewenst. Als het mis gaat gaat het mis...

Aiko:
Je lijkt wel heel erg ervanuit te gaan dat het zwangerschap is. Als ze inderdaad op leeftijd is en nog maar de vraag of de andere cavia's de vader kunnen zijn, valt er meer te vrezen voor een tumor. Dat je er maar op voorbereid bent.

Mariek:
Weet ik. Maar de dierenarts acht de kans op twee vrijwel identieke tumoren aan weerszijden van de buik (baarmoedergedeelte) vrij klein. Het zijn ook twee loszittende stukken en ze zijn zo'n vijf centimeter in doorsnee. Komt overeen met de grootte van jongen op dit punt van de dracht.
De kans dat Plien en Bianca jongens zijn, wordt steeds groter, de vorige eigenaar heeft het voor mededeling aangenomen van de vrouw in de dierenwinkel. Als iemand daar komt met "Ik wil twee zeugjes" en ze heeft toevallig twee beertjes bij elkaar zitten, kan zo iemand best denken "Niemand heeft er last van".

Als het een tumor blijkt te zijn, zal ik Kaatje er niet tot aan het einde mee rond laten lopen. Maar ze is nu happy, ze heeft geen pijn, ze eet, ze rust alleen wel veel en ze loopt raar.

Aiko:
Ah, dan is het wel verdacht richting zwangerschap. Ga je dan, indien, ook een log bijhouden speciaal voor de fluffige nieuwgeborenen, zoals Viz met haar nijnen?

Hizikigrrrl:
Is abortus ook geen optie?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie