Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (39/156) > >>

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: nicky_too op 22 maart 2006, 16:30:24 ---Hopen? Daar kunnen we toch ook wel een aktie voor verzinnen?

--- Einde van citaat ---

Hihi, dat zet misschien meer zoden aan de dijk ;D.

Ik heb hier al wel eens gevraagd hoeveel geld er nou verdient wordt op deze manier. Als het de winkels een hoop inkomsten kost, gaan ze natuurlijk niet makkelijk overstag. Iemand zei dat het vooral een vorm van klantenbinding was: ze kopen het konijntje en ze blijven er ook voer voor kopen in die winkel.

nicky_too:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 22 maart 2006, 16:35:51 ---
--- Citaat van: nicky_too op 22 maart 2006, 16:30:24 ---Hopen? Daar kunnen we toch ook wel een aktie voor verzinnen?

--- Einde van citaat ---

Hihi, dat zet misschien meer zoden aan de dijk ;D.

--- Einde van citaat ---

Nou, ik zou er wel voor zijn. Uiteindelijk begint daar vaak de ellende. Veel dierenwinkeleigenaars en -medewerkers weten helemaal niets of bijna niets over de dieren die ze verkopen. Plus dat ze in winkels te vaak slecht verzorgd worden en/of slecht behuisd zijn. En datzelfde geldt voor tuincentra en dergelijke.

Ik heb ook gewerkt bij een Japans bedrijf waarvoor dierproeven werden uitgevoerd (voor hun produkten). We zijn gewend dat zo'n bedrijf en zijn produkten te boycotten. Maar ik kwam er achter dat ze helemaal geen dierproeven willen (moreel en financieel gezien), maar dat het moet van de regeringen van de landen waar ze verkopen! Dus we moeten juist de politiek (ook) aanpakken!

Dat geldt hier ook, vind ik. Je moet altijd even verder kijken, vaak zit er meer achter of ligt de oorzaak elders of dieper. Een aktie tegen Marktplaats is symptoonbestrijding en zou, wat mij betreft, niet op zichzelf moeten staan.

Aiko:

--- Citaat van: nicky_too op 22 maart 2006, 16:40:34 ---Nou, ik zou er wel voor zijn. Uiteindelijk begint daar vaak de ellende. Veel dierenwinkeleigenaars en -medewerkers weten helemaal niets of bijna niets over de dieren die ze verkopen. Plus dat ze in winkels te vaak slecht verzorgd worden en/of slecht behuisd zijn. En datzelfde geldt voor tuincentra en dergelijke.

--- Einde van citaat ---

Ook in tuincentra is het bitter gesteld met de kennis, nouja, in ieder geval de praktische kunde van plantenverzorging als het aankomt op de cactussen. Maar dat zal ook deels komen de planten opgepompt worden bij een kwekerij eerst, en vandaaruit in discutabele conditie en slecht ingepot naar de tuincentra gaan om hun uitvaart te mogen beleven.

nicky_too:
BLIJ!

Kijk hier. De onderste: Stampertje.

We gaan morgen naar haar kijken en als we haar leuk genoeg vinden voor onze vent, mag ze mee om hem te ontmoeten.

Mijn verloofde is onwijs goed met dieren, dus ik heb er hoop in dat als ze een beetje gewend is bij Punky, hij haar weer wat vertrouwen kan geven in mensen.

Er werd net al gezegd dat ze lastig te plaatsen is. Voor ons kan ze de ideale kandidaat zijn!  ;D

Hizikigrrrl:
 :D

Hopelijk gaat het lukken tussen hen. Het kan even duren, maar geduld en evt. een plantenspuit kunnen een hoop doen ;).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie