Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Konijnen & Knaagdieren
Marietje:
Hoe krijg je het voor elkaar????
Wordt zo'n konijn ook niet een stuk dikker als ze zwanger is? Gaat ze geen nest maken van hooi en plukken haar e.d.? Wordt dat hok üperhaupt wel eens verschoont eigenlijk?? Zoiets merk je toch?
En inderdaad, als ze al door de kooi huppelen, hoe oud zijn ze dan al?
Mariek:
--- Citaat van: Marietje op 08 juni 2005, 09:21:50 ---Hoe krijg je het voor elkaar!????
Wordt zo'n konijn ook niet een stuk dikker als ze zwanger is? Gaat ze geen nest maken van hooi en plukken haar e.d.? Wordt dat hok üperhaupt wel eens verschoont eigenlijk?? Zoiets merk je toch?
--- Einde van citaat ---
Een konijn wordt amper dikker. De babynijntjes zijn maar zo groot als een duim als ze geboren worden. Een nest maken ze in de uren voor de bevalling, dus ook daar kun je overheen kijken als je niet 24/7 bij ze bent.
Dat ze er zo laat pas achter kwamen dat ze geboren waren, dat vind ik wel een beetje raar. Kijk eens op de site van Viz, zij heeft een poos geleden kleine konijntjes gekregen en daar kun je precies zien hoe snel ze groeien.
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: Kiwi op 08 juni 2005, 08:29:12 ---
Sommige mensen... :nooo:
--- Einde van citaat ---
De bejaarde buurman van mijn neef had ook 2 konijntjes, nu heeft ie er 18 en ze zitten nog steeds allemaal bij elkaar in!
Marietje:
--- Citaat van: Zusje op 08 juni 2005, 10:02:46 ---
--- Citaat van: Marietje op 08 juni 2005, 09:21:50 ---Hoe krijg je het voor elkaar!????
--- Einde van citaat ---
Een konijn wordt amper dikker. De babynijntjes zijn maar zo groot als een duim als ze geboren worden. Een nest maken ze in de uren voor de bevalling, dus ook daar kun je overheen kijken als je niet 24/7 bij ze bent.
Dat ze er zo laat pas achter kwamen dat ze geboren waren, dat vind ik wel een beetje raar. Kijk eens op de site van Viz, zij heeft een poos geleden kleine konijntjes gekregen en daar kun je precies zien hoe snel ze groeien.
--- Einde van citaat ---
Okay, op die manier. Maar 't blijft wel typisch dat je er pas zo laat achter komt dat je baby-knijnen hebt.........
Aiko:
Gisteren, toen ik de uni uitliep, lag er een snoezig konijntje (er lopen er hier veel vrij rond) languit naast het pad. Een beetje zoals die konijnen in de log van Viz, op sommige plaatjes, met poten recht naar voren en achter gestrekt, buik op de grond. Heel snoezig. Bleef ook rustig liggen toen ik er een meter afstand langsliep.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie