Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (6/156) > >>

Flapke:
Dat er konijntjes vrij rondlopen lijkt leuk maar dat is het niet.

Ze kunnen hele rotte ziektes krijgen waardoor ze een pijnlijke dood sterven.

Verzwakte dieren worden aangevreten door kraaien en kauwen e.d.
De nagels slijten misschien niet goed, konijnen met gebitsproblemen (dat zijn er veel) sterven een langzame dood.

Het lijkt me het beste als deze konijntjes zo snel mogelijk
gevangen worden en er een goed tehuis voor ze gezocht wordt.

Kiwi:
Maar misschien waren het wel wilde konijnen, die zie ik ook wel eens lopen. :-\

Aiko:
Dit waren geen duinkonijnen, maar - zeg maar - huisknuffelk'nijntjes. Ze lopen hier al jaren rond, trouwens.

Flapke:
Maar lopen er al jaren dezelfde rond dan ?
Vaak wordt zo'n plaats een dump-plek, net als de kinderboerderij.

Mensen zien daar konijntjes en denken dan dat het diervriendelijk is hun konijntje ook vrij te laten wat dus absoluut niet zo is.

http://www.opvangfranky.nl/ een foto van een gedumpt konijntje.

De konijnen hebben vaak ook genen van een niet normale vachtstructuur. Daardoor ontstaan er veel problemen. De vacht kan vervilten met alle gevolgen van dien. Als ze verkeerde dingen eten krijgen ze plakpoep aan hun kont, daar leggen vliegen eitjes in, vervolgens worden ze opgegeten door maden. Dit zul je niet snel zien want een ziek konijn zonderd zich af.

Muis:

--- Citaat van: Kiwi op 08 juni 2005, 08:29:12 ---Gisteren stond ik even met m'n moeder te praten, kwam de buurvrouw eraan. Blijkt dat moederkonijn gewoon weer een nestje heeft geworpen, waarschijnlijk is ze nog een keer gedekt door pa konijn in de tijd dat het eerste nestje nog niet was ontdekt en ze dus nog gewoon bij elkaar zaten. :(

--- Einde van citaat ---

Dacht dat vrouwtjes konijnen tijdens de bevalling al weer gedekt kunnen worden, dus dat tweede nestje is al geboren terwijl het mannetje er nog bijzat? Volgens mij best grote kans dat die weer zwanger is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie