Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (54/156) > >>

Kiwi:
Nijn is weer schijnzwanger. :-\ De afgelopen dagen was ze in het nieuwe graafhok een hele tunnel aan het maken. Leuk, dacht ik nog, ze maken meteen al lekker gebruik van de nieuwe ruimte en mogelijkheden. Ko wilde ook af en toe helpen met graven maar werd daarvan steeds hardhandig afgehouden door mevrouw; als hij maar een poging deed begon ze op zijn rug en kont te krabben.
Vanochtend toen ik wakker werd lagen er allemaal strootjes in het graafhok. Wat best gek is, aangezien er een hele ren en tunnel zit tussen het graafhok en het nachthok waar hooi en stro te vinden is. En ja hoor, wat ik al vreesde: Nijn loopt weer met bekken vol met hooi en stro te sjouwen. Naar haar ondergrondse gang deze keer. Ik vind het ook zo zielig voor Ko, omdat ze ook elke keer plukken haar uit zijn kont probeert te trekken. Die arme Ko durft nergens meer te gaan liggen omdat hij dan meteen een plukkende Nijn aan z'n kont heeft hangen. Daarnaast heeft hij ook geen hooi meer om te eten, omdat alles wat ik neerleg meteen het hol in verdwijnt. En voor Nijn zelf is het ook niet fijn natuurlijk, al dat gedoe met heen en weer rennen en plukken en zo. Ik ga binnenkort maar een afspraak maken om haar te laten castreren, want dit sloopt haar als dat elke paar weken zo gaat, ik vind het echt zielig om te zien, voor allebei. :(

Kiwi:
Donderdag gaat ze onder het mes...  :-\

IneN:
Wat is dat toch, schijnzwangerschap? Het hondje van mijn oma had het ook, maar ik was toen nog erg klein en snapte er niks van. Nu nog niet eigenlijk  :-[ :)

Schanulleke:
Dit is wat wikipedia ervan zegt.

Xiara:
In elk geval erg sneu om te zien (onze hond "beviel" ieder jaar meerdere keren van een speelgoed egeltje die dan ook echte puppyverzorging nodig had  :-\)

Ook behoorlijk belastend voor het dier zelf (maar toen wij besloten dat Agnes onder het mes moest en niet echt een nest moest krijgen vielen haar nieren uit en ging ze dus dood)

Hopelijk knapt Nijn er snel van op Kiwi!!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie