Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (55/156) > >>

Kiwi:
Vanochtend om acht uur heb ik haar naar de dierenkliniek gebracht. Ze was (begrijpelijk!) wat timide van de autorit, maar werd alweer wat alerter toen ze bij de dierenarts in een hok werd gezet en wat van het voer kreeg wat ik had meegenomen. Zojuist werd ik gebeld dat de operatie goed verlopen is. Ze is nog wel wat suf, maar ik mag haar vanmiddag weer ophalen.
De eerste paar dagen mag ze niet op stro of aarde, dus ik heb nu een grote kooi binnen staan waar ze voorlopig even in mag. Ik heb al hooithee voor haar gemaakt en allerlei lekkere dingetjes gehaald (grote bossen selderij en peterselie van de markt, en een Olvaritpotje met wortel voor als ze gedwangvoerd moet worden), en er ligt een kruik klaar omdat ze waarschijnlijk nog wat rillerig zal zijn na de narcose.
Ik ben in ieder geval heel blij dat ze weer wakker is! :)

Hizikigrrrl:
Gelukkig maar! Krijgt ze wel pijnstillers mee? Dierenartsen schijnen vaak te denken dat het niet nodig is bij nijnen.

Kiwi:
Daar ga ik wel om vragen als ik het niet krijg, ik weet in elk geval al de stof- en merknaam die ze het beste kunnen meegeven.

Pfff, ik was er vrij laconiek onder (dacht ik), maar nu het spannendste deel voorbij is komen de tranen. Zelfs als zo'n 'stom' konijntje onder het mes gaat ben ik al bang dat ze niet meer uit de narcose komt. Ik denk dat ik daar de rest van mijn leven wel last van zal blijven houden, dat merkte ik vorig jaar al toen Kiwilief geopereerd moest worden. Het heeft me nu in ieder geval ook weer meer aangegrepen dan ik van tevoren gedacht zou hebben.
Gelukkig heb ik voor vandaag een vrije dag geregeld en ben ik ook morgen en het weekend vrij, zodat ik haar goed in de gaten kan houden de komende dagen.

Hizikigrrrl:
 :pet:

Xiara:
Toch begrijpelijk kiwi? Als beestjes in je hart zitten (figuurlijk dan) maakt het niet uit of ze nou een nijn, kat of hond zijn, je wil gewoon dat het goed met ze gaat! Operaties zijn gewoon stress  :-\

Maar fijn dat alles goed gegaan lijkt te zijn en volgens mij gaat ze de komende dagen heerlijk vertroeteld worden door je :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie