Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Konijnen & Knaagdieren
Hizikigrrrl:
Pluisje vond het na zijn operatie trouwens erg fijn dat zijn oogjes met een nat doekje werden schoongemaakt. Hij leek er last van te hebben door het narcosekapje.
Hebben ze alles weggehaald bij jouw nijn?
Kiwi:
Ze wilden eerst alleen de eierstokken weghalen, omdat de baarmoeder vanzelf zou verschrompelen (schijnen nieuwe inzichten te zijn). Ik had echter allerlei tegenstrijdige berichten gelezen, dat dat verschrompelen alleen bij honden en katten is, en dat het bij konijnen nog niet echt bekend is of dat ook inderdaad zo is, dus ik heb vlak voor ze geopereerd zou worden toch nog maar even opgebeld of ze ook de baarmoeder wilden verwijderen. Als het goed is is dat nu dus gebeurd. Ik heb liever nu een iets zwaardere operatie (want die buik ligt toch open, en het is toch al geen pretje), dan dat ze over vijf jaar last van tumoren of ontstekingen in de baarmoeder krijgt en dat ze dan alsnog de baarmoeder (of wat er dan nog van over is) moeten verwijderen.
Ik zal ook even op haar oogjes letten, bedankt voor de tip!
greet:
Je kan het potje olvarit ook gewoon bij het konijn zetten, ook als je het niet moet gebruiken. Onze konijnen vroeger waren dol op allerlei soorten puree.
Kiwi:
Ze is weer thuis! :laugh: Ze loopt nog vrij moeilijk, maar dat lijkt me logisch, maar is wel heel geïnteresseerd in het hok waar ze nu in zit. Ik had een beetje Olvarit wortel rond haar bekje gesmeerd, dat heeft ze afgelikt, en daarna nam ze zowaar zelf een paar hapjes uit het bakje wat ik had neergezet. Ik heb dus maar meteen het hele potje gegeven, want het is belangrijk dat ze meteen weer gaat eten. Ze heeft ook al twee ieniminisprietjes hooi op. Het ziet er dus al goed uit! Naar de verse peterselie en selderij kijkt ze (nog) niet om. Er ligt een kruik (ingewikkeld in een handdoek uiteraard) in het hok, maar daar heeft ze ook nog geen belangstelling voor.
Ze heeft bij de dierenarts een injectie met (o.a.) 0,30 cc Metacam gekregen. Vanaf morgen moet ik haar tweemaal daags 0,25 ml Metacam oraal toedienen (en dat 4-5 dagen lang). Er werd nu gezegd dat ik haar beter een dag of acht binnen kan houden, zodat ik zeker weet dat de wond goed dicht is. Volgende week vrijdag moet ik terug voor controle, dus ik denk dat ik haar daarna weer buiten bij Ko kan zetten.
En de lieve schat :heart: ... ze kan amper lopen of springen, en heeft toch netjes in een bakje geplast wat ik in de kooi had gezet. Zelfs nu is ze zindelijk. Al is ze nu zomaar in dat bakje gaan zitten, in haar eigen plas, dat zit blijkbaar lekker ???
Hizikigrrrl:
:heart:
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie