Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Konijnen & Knaagdieren
Kiwi:
Het blijkt dat niet alle konijnen deze medicatie lekker vinden, bij sommige konijnen is het echt worstelen om een druppeltje naar binnen te krijgen. Dus ik heb echt wel geluk gehad met Nijn! :)
Schanulleke:
--- Citaat van: Kiwi op 06 juni 2009, 21:22:27 ---Het gaat boven verwachting met Nijn, echt super! Ze heeft vandaag weer lekker bij Ko in de ren gezeten (wel nog steeds in haar kooi natuurlijk) en eet, drinkt en keutelt als vanouds. Hooi, groenten, wilgentak, biks; alles gaat erin als koek, en ze heeft weer grote ronde keutels. Ze is erg actief en zou volgens mij het liefst even een lekker hol gaan graven, zoveel energie lijkt ze te hebben.
Het toedienen van de pijnstilling is een fluitje van een cent; zodra ze merkt dat het flesje open gaat komt ze al kijken, en het is blijkbaar zulk lekker spul dat ze het tot de laatste druppel van het spuitje aflikt.
Echt, ik heb de ideale patiƫnt in huis! :heart:
--- Einde van citaat ---
Wat een lieverd, zeg! :loveys:
Aiko:
--- Citaat van: Kiwi op 07 juni 2009, 14:52:53 ---Het blijkt dat niet alle konijnen deze medicatie lekker vinden, bij sommige konijnen is het echt worstelen om een druppeltje naar binnen te krijgen. Dus ik heb echt wel geluk gehad met Nijn! :)
--- Einde van citaat ---
Oh, konijnen. Dat ontging mij een beetje [ik zie nu pas het onderwerp van deze discussie...] met het briljante advies hier iets hoger. Houden nijnen wel van zoet? Bitter, was hun favoriet, toch?
Kiwi:
Ik heb geen idee eigenlijk; ze vinden worteltjes, rozijnen en fruit als appel en peer lekker (maar daar zit eigenlijk al teveel suiker in voor ze), maar ze zijn ook gek op witlof. Het drankje ruikt wel bekend, ik kan het alleen nog niet helemaal thuisbrengen.
Flapke:
Kersensmaak toevallig ? (primperan of cisaral misschien maar ik weet niet of dat laatste ook naar kunstmatige kersen smaakt )
edit: ik kan met niet voorstellen dat nijn metacam lekker vind, wel heel handig !
Een andere truc is een druppeltjes op een stukje brood doen of door een plakje banaan prakken.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie