Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Konijnen & Knaagdieren
Kiwi:
Nee, het mannetje is tussen de geboorte van het eerste en de geboorte van het tweede nestje apart gezet.
Muis:
Gelukkig maar :)
Hizikigrrrl:
Mogen konijntjes ook op graszoden lopen?
Binnenkort hebben we een aantal nijntjes en omdat het nogal lang duurt voordat net gezaaid gras goed is, willen we evt. graszoden gebruiken (tis maar 5m2 dus dat is qua prijs te overzien).
Kiwi:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 10 juni 2005, 13:16:26 ---Mogen konijntjes ook op graszoden lopen?
--- Einde van citaat ---
Ik denk het wel, waarom zou dat niet mogen? Je moet alleen wel een cm of 50 diep in de grond gaas aanbrengen (en ook naar omhoog, zodat je een soort ondergrondse 'bak' van gaas krijgt), anders graven ze zich ze een weg naar buiten.
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: Kiwi op 10 juni 2005, 15:05:19 ---
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 10 juni 2005, 13:16:26 ---Mogen konijntjes ook op graszoden lopen?
--- Einde van citaat ---
Ik denk het wel, waarom zou dat niet mogen? Je moet alleen wel een cm of 50 diep in de grond gaas aanbrengen (en ook naar omhoog, zodat je een soort ondergrondse 'bak' van gaas krijgt), anders graven ze zich ze een weg naar buiten.
--- Einde van citaat ---
Ze komen in een oude hondenkennel waarvan de bodem van beton is dus daar graven ze zich niet uit!
Ik vroeg het me trouwens af omdat ze voor graszoden misschien wel speciaal gras gebruiken ofzo. Ik zag wel ergens een ad voor zoden met net eronder: dat lijkt me niet zo geschikt.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie