Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (61/156) > >>

Wombat:
Ik weet niet of het voor konijnen op gaat, maar tijdens mijn vakantie heb ik een soortgelijk verhaal gehoord van iemand die op kippen paste. Op de een of andere manier moesten die beesten gelokt worden, maar dat lukte niet. In dit geval volstond het bellen naar haar vader, wat ze moest doen. Gewoon, met een wit bord rondlopen, dan komen ze vanzelf. Dat lukte dus wel. Misschien even het baasje bellen om te vragen of die er een soortgelijk trucje voor heeft? Of ben je bang haar dan ongerust te maken?
Anders zou ik voor een laken gaan en dat er overheen proberen te gooien. Dat wordt makkelijker als je aan de uiteinden kleine gewichtjes maakt (van die tafelkleeddingen). Dat gooit namelijk lekkerder. Lijkt me even schrikken voor het konijn, maar verder niet schadelijk.
Succes.

Lady d'Arb@ñville:
Met een felle lamp in de ogen schijnen (in het donker)? Dan blijven ze toch staan? Of is dat te gemeen?

Kiwi:
Dat is inderdaad wel eventjes gemeen, maar daarna is het konijn wel weer veilig, dus in noodsituaties (in een vreemde tuin waar mogelijk allerlei giftige planten staan) zou ik dat zeker overwegen.

Schanulleke:
Gisteravond iets vervelends meegemaakt. Ik was op bezoek bij Buurvrouw die twee konijnen heeft. Ze vertelde dat ze eergisteren met de jongste van het stel (een paar maanden oud) naar de dierenarts was geweest voor inentingen. Het beestje gedroeg zich daarna anders dan anders. Gisteravond keek ik in het hok en toen lag ze er zo vreemd bij. Ik zei tegen Buurvrouw: 'Moet je nou eens kijken, wat ligt die er raar bij.' Buurvrouw deed het hok open en toen bleek Baby dus te zijn overleden. Ze was nog warm, maar al wel stijf. We zijn ons rot geschrokken. Buurvrouw heeft het lichaam vandaag meegenomen naar de dierenarts, maar daar konden ze haar dood niet verklaren. Ze hadden nog niet eerder meegemaakt dat een konijn na de eerste inenting was overleden. Hebben jullie wel eens van zoiets gehoord?

Kiwi:
Er zijn inderdaad wel gevallen bekend van heftige reacties na het enten (vooral bij konijnen met E.cuniculi). Ik ken (via andere fora) ook wel mensen die hun konijn daarom niet laten vaccineren, maar ik persoonlijk neem liever dat risico dan dat ze myxomatose of VHS krijgen, dat lijkt me namelijk nog een veel naardere dood.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie