Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (62/156) > >>

Schanulleke:
Is E.cuniculi de naam van de entstof? En zo ja: zit die stof ook in de allereerste enting die jonge konijnen krijgen?

Kiwi:
Nee, E.Cuniculi (voluit: Encephalotozoon cuniculi) is een (besmettelijke!) ziekte die neurologische problemen geeft bij konijnen. Wat ik ervan weet is dat konijnen die EC overleefd hebben vatbaarder zijn of kunnen zijn voor negatieve entreacties. Daarnaast bestaan er wel verschillende entstoffen, waarvan er een gevaarlijkere vaker door fokkers wordt gebruikt, maar ik neem aan dat die dierenarts de 'standaard' entstof heeft gebruikt.

Overigens is de vaccinatie voor alle konijnen hetzelfde, hoe oud ze ook zijn. Jonge konijnen mogen vanaf acht weken worden ingeënt, echte dwergjes pas vanaf 12 weken dacht ik.

Kiwi:
Er komt binnenkort weer een koppeltje opvangkonijnen mijn kant op: twee Nederlandse hangoordwergjes. :D
Binnenkort dus eerst maar eens een hok ophalen, monteren en beitsen (het is al besteld). De tuin wordt dus nog meer voor de konijnen dan hij nu al is. ;D

Schanulleke:

--- Citaat van: Kiwi op 17 september 2009, 00:45:18 ---Nederlandse hangoordwergjes

--- Einde van citaat ---

Ow, die zijn zo ontzettend schattig! :heart:

--- Citaat van: Kiwi op 17 september 2009, 00:45:18 ---Binnenkort dus eerst maar eens een hok ophalen, monteren en beitsen (het is al besteld).

--- Einde van citaat ---

Dus Kiwilief mag weer aan de bak? ;)

Kiwi:
Nee, ophalen doe ik zelf. Monteren en beitsen heb ik vorige keer ook zelf gedaan, Kiwilief heeft alleen de zelfgemaakte ren helemaal gemaakt. :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie