Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Konijnen & Knaagdieren
Laurita_27:
Mijn lieve, oude konijntje is net achterna gezeten, in onze tuin, door een kat uit de buurt. :'( >:(
Hij is geloof ik okay, maar wel heel erg geschrokken. Hij zit nu helemaal allert in z'n kooi binnen en poetst zich een ongeluk. Ik geloof dat ie een nagel heeft gebroken met het rennen (voor z'n leven). Ik laat 'm even bijkomen en zal 'm zodadelijk goed onderzoeken.
Ik erger me altijd al aan katten die buiten loslopen, omdat ze altijd in je tuin schijten/vogels opjagen/kikkers doodmaken, maar ik vind het eigenlijk belachelijk dat ons konijn niet eens in onze eigen tuin kan loslopen (zonder dat wij erbij zijn)! Van mij mogen honden en katten die buiten loslopen verboden worden. Gaan mensen misschien ook eindelijk eens stoppen met het houden van deze dieren.
Kortom, ik ben boos! >:(
Monique:
???
Dat je boos bent, ok. Maar verbieden om katten los te laten lopen? Moeten ze dan aangelijnd ofzo? Een hond kan ik nog wel snappen daarentegen, meer voor z'n eigen veiligheid. Maar kunnen die in jouw tuin komen, als ze niet aangelijnd zijn?
Ik hoop dat je konijn weer een beetje van de schrik bekomen is en geen nare dingen heeft overgehouden aan de achtervolging...
Laurita_27:
Ja, ik ben nog steeds boos. Verbieden om katten los te laten lopen....maakt mij niks uit: als ze maar niet meer in mijn tuin komen! Ik vind het belachelijk, en ben heel erg geschrokken, dat een kat van iemand anders in mijn tuin, mijn konijn komt terrorriseren! Dus wat er dan aan moet gebeuren om dit te voorkomen? Wat ervoor nodig is, lijkt mij.
Ik heb Fluffy net onderzocht: hij heeft 6 afgebroken nageltjes. Ze zijn echt helemaal weg....en het heeft wat gebloed. Ik denk van het afzetten en hard rennen :'( Ik heb al zijn teentje bevoeld en hij lijkt er geen pijn aan te hebben (ik dacht dat hij misschien ook wel wat teentjes zou kunnen hebben gebroken. Maar dan moet hij toch pijn hebben?)
Hij lijkt verder okay: hipt gewoon en wast zichzelf en eet. Maar gewoon in de gaten houden? Of toch een weekendarts bezoeken?
Poek:
Ik ben het wel een beetje met Laurita eens eigenlijk, het is beter je kat binnen/in je eigen tuin te houden.
Monique:
--- Citaat van: Poek op 18 september 2009, 19:55:00 ---Ik ben het wel een beetje met Laurita eens eigenlijk, het is beter je kat binnen/in je eigen tuin te houden.
--- Einde van citaat ---
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie