Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (64/156) > >>

Laurita_27:
Dank je, Poek :)
Ik weet dat ik wel heel makkelijk en hard klink. Maar waar ik me aan erger (altijd al heb gedaan, niet alleen door vandaag) is dat het ook gewoon zo maatschappelijk is geaccepteerd dat katten en honden vrij kunnen rondlopen. Waarom eigenlijk? Je laat je Boa Constrictor toch ook niet vrij rond....glijden omdat het een vrij dier moet kunnen zijn? Dieren blijven wild en kunnen altijd onverwachte manouvres maken en iets kwaad doen. Het gebeurt vaak genoeg.
Waarom moet ik accepteren dat er een huisdier van iemand anders op mijn terrein komt en er voor zorgt dat mijn eigen huisdier dit niet eens kan? Terwijl mijn huisdier netjes op ons terrein blijft en bovendien ook nog eens niks kwaad doet.
En met honden vind ik het irritant en asociaal dat ze overal schijten (de baasjes ruimen het vaak niet op, ook zoiets achterlijks), vaak gehouden worden door baasjes die hun hond juist helemaal niet de baas zijn en als ze dan ook nog eens los lopen ze wel eens een hapje van iemand nemen.
Nou ja, ieder zo zijn/haar mening. Ik hou het bij mijn onschuldige konijntje ;)

Eefje1976:
Geen idee waar je woont, maar wel eens aan roofvogels gedacht?? Hier zie ik dagelijks vogels zweven, op zoek naar een lekker hapje.. Ik weet dat ze wilde konijnen pakken en die zijn nog een maatje groter dan een dwerg, ik naam aan dat de kat niet achter een vlaamse reus aanzat ;)
Ik heb de konijntjes lekker in een overdekte volière en mijn kat zit er af en toe wel verlekkerd naar te kijken, maar kan er niet bij! Ik heb trouwens een brave kat, hij zit meestal in onze eigen tuin... :angel:

Schanulleke:

--- Citaat van: Laurita_27 op 18 september 2009, 21:33:09 ---onschuldige konijntje

--- Einde van citaat ---

Ik ken een konijntje dat een chihuahua te lijf ging (echt waar). Ja, dat konijn is een pittige tante, net zoals sommige katten behoorlijk pittig kunnen zijn (en andere juist weer poeslief ;)).

LelleL:
Ik heb een chihuahua (althans, mn broer heeft er een, ik ben trouwe oppas). Hij scharrelt nu braaf door de kamer, maar als een konijn hem zou willen paken zou er binnen 5 minuten niets meer van kleine chichi over zijn hoor, dus dat geloof ik best.
Verder heb ik twee katten met vrij toegang tot kattenluik die altijd de hort op zijn. Daarbij komen ze graag in andermans tuin. Ik wou dat ik daar een oplossing voor had maar die heb ik niet, maar ik vind wel dat katjes buiten horen.
Mijn herderachtigespaanseliefdevanmnleven (mn hondje) loopt daarentegen altijd braaf aangelijnd, en als ze een keer niet tussen de struiken poept, dan ruim ik het braaf op.

Ik snap je probleem en vind het ook te zot voor woorden. Maar ben toch ook wel heel blij dat kat en kater lekker rond kunnen scharrelen buiten.

Kiwi:

--- Citaat van: Eefje1976 op 18 september 2009, 22:02:43 ---Geen idee waar je woont, maar wel eens aan roofvogels gedacht??
--- Einde van citaat ---

Inderdaad! Onze konijnen lopen alleen los in de tuin als wij er toezicht op kunnen houden. Er hoeft maar 1 kat of roofvogel te zijn en het kan gebeurd zijn. En dan heb ik nog wel vrij forse konijnen (de twee nieuwe zijn een stuk kleiner). Ze hebben daarom een grote, overgaasde ren tot hun beschikking waar ze dag en nacht in kunnen rondrennen. Voor hun eigen veiligheid. En als wij er bij zijn mogen ze los in de tuin, maar dan weten we ook zeker dat er geen katten of roofvogels in de buurt komen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie