Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (65/156) > >>

Laurita_27:
Ik ben ondertussen weer gekalmeerd. Mijn reactie was misschien wat heftig, maar ik voel het nog steeds wel zo. Jammer genoeg zal ik in mijn eentje niet heel kattenhoudend Nederland ervan kunnen overtuigen met hun kat op gehoorzaamheidstraining te gaan, dus ik zal voortaan ALTIJD bij mijn loslopende nijn blijven. Vind ie nog gezellig ook ;)
Case closed :P

Hizikigrrrl:
Ik snap het wel. Honden mogen ook niet overal lopen en schijten, dus waarom katten wel?
Maar zelfs als katten niet meer los naar buiten zouden mogen, dan nog zou ik mijn konijn niet los in de tuin laten. Veels te riskant met andere roofdieren of dat nijn wegkomt. Is het niet beter als je een goede ren maakt, die van onderen en boven ook dichtzit?

Eefje1976:
Hoe diep kunnen konijnen tunnels graven?
Onze volière waar de konijnen zitten heeft geen gaas onderlangs, en ze graven wel.
Voor zover ik zie zijn het ondiepe gangen, ze graven onder het hokje door en maken volgens mij een holletje, met drie uitgangen! Super leuk. Ben alleen wel bang dat ze hem peren.. Aan alle kanten ligt wel bestrating (of beton van de schuur) maar het houdt natuurlijk een keer op..
Af en toe gooi ik alles wel dicht, maar dat vind ik ook zielig. 
Ik begin konijnen steeds leuker te vinden! Eerst begreep ik ze niet zo goed, maar ik heb me nu een beetje ingelezen en neem de tijd om dagelijks bij ze in de ren te gaan zitten, heel gezellig.

greet:
Een leuk fictie-boek over konijnen is watership down. Vond ik alvast.

LelleL:
Die is zielig!
(Ik heb dat boek ooit per ongeluk uit de school bieb 'gestolen'). Had hem geleend tijdens het inpakken voor de emigratie terug naar NL en per ongeluk ingepakt. Bij vondst in NL breng je hem dan niet zo makkelijk terug.
De school heeft ons toen in NL weten te vinden om de kosten te verhalen. Wel schattig eigenlijk.
Lelle :heart: Canadezen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie