Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Konijnen & Knaagdieren
Hizikigrrrl:
We zijn net terug van het dierenasiel waar we een nieuw vriendinnetje voor Pluisje hebben uitgezocht.
Meneer mocht kiezen uit 5 dames en dame nr. 4 is het geworden. Met twee andere klikte het niet en nog weer twee andere (waaronder het konijntje voor wie we kwamen) waren iets te wild van Pluisje en begonnen hem meteen te berijden (omg, ik schreef eerst bereiden :bloos:). Ik heb altijd al gezegd dat Pluis het meest sexy konijntje uit de buurt is. De mensendames van het asiel waren ook allemaal weg van hem (en van onze hond, die ook mee was. Bezoekers hebben hen zelfs gevraagd of we die hond soms kwamen brengen ;D).
Pluisje heeft een lief, roodharig en rustig nijnenmeisje uitgezocht, een stuk groter dan hemzelf. Meneer lijkt zeer content met zijn keus en gaat af en toe naast haar zitten. Lapientje (zoals het nijnenmeisje gaat heten) is nog vooral bang en wil ook nog niet eten. Het is allemaal niet niks, dus ze mag eerst rustig wennen.
PS: wie nog op zoek is naar 1 of meer nijnen> bij De Dierenborgh in Arnhem/Velp zitten dus een boel leukerds!
Edit: en dit is ze: http://www.ikzoekbaas.nl/dierprofiel/knaagdier/522
Kiwi:
Leuk voor Pluisje! :D
En wie nog op zoek is naar een vriendje of vriendinnetje voor zijn of haar eigen konijn, of twee nieuwe konijnen wil maar niet in de buurt van Arnhem woont: er zijn nog véél meer konijnenopvangen (en dan ken ik er nog een aantal zelfs die niet op deze lijst staan)!
Hizikigrrrl:
Zucht, nu zit ik hier weer met een ziek nijntje. Mijn grote, stoere man Pluisje heeft een gasbuikje of verstopping en ligt op een kussentje op mijn schoot, met een theedoekje over hem heen tegen onderkoeling. Ik masseer zijn buikje en heb hem pijnstillers gegeven, maar sinds een paar uur eet hij niet. Als het straks niet over is, maar weer naar de DA.
Hizikigrrrl:
Gelukkig, meneer werd het zat op het kussentje en wilde weg; hij zit nu in zijn kooi lekker te eten en hij heeft ook al gedronken. Nog geen keutels gezien. Ik blijf er nog even een half uur bij en dan over een paar uur maar weer checken.
Kiwi:
Hoe is het nu met 'm, heeft hij al gekeuteld? Masseren is inderdaad goed. Dat hij eet kan ook door de pijnstilling komen, houd inderdaad even in de gaten of hij weer gaat keutelen (en anders moet je met 'm naar de dierenarts, maar dat zul je zelf ook wel weten).
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie