Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Konijnen & Knaagdieren
Kiwi:
Ze springt weer rond gelukkig. Gelukkig heeft ze ook alweer wat groenten en een behoorlijke hoeveelheid hooi op, dus het ergste gevaar van stilliggende darmen is weer even geweken.
Ze heeft twee injecties gekregen bij de dierenarts om haar darmen op gang te brengen en tegen gas in haar buik. Ze had een klein beetje last van gas, (nog) niet zorgwekkend omdat we er op tijd bij waren. De dierenarts heeft ook wat kleine haakjes van haar tandjes gehaald, ook niet schokkend, maar omdat ze er toch was heeft ze dat meteen maar gedaan. De kans is groot dat ze gewoon gestopt is met eten door de stress. Het is de laatste tijd namelijk behoorlijk onrustig in de groep. Een van de andere konijnen heeft het speciaal op Toet voorzien, dus daar is ze nu heel bang voor geworden. We houden het nu zoveel mogelijk in de gaten, maar ja, er was vannacht blijkbaar ook wat gevochten aan de haren in de ren te zien, we kunnen er niet 24 uur per dag bij blijven. Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet, misschien moeten we nummer vijf wel weer terugbrengen naar de opvang als het niet verbetert. :-\
Hizikigrrrl:
Fijn dat het weer beter gaat met Toet (stomme beesten ook om je zo in de piepzak te laten zitten! ;)).
Pluisje viel Pientje net alweer aan, zucht... Ik denk niet dat dat ooit wat gaat worden tussen die 2, heel jammer want Pientje is een ontzettend leuk konijnenmeisje. Ik twijfel nog of ik een ander baasje voor haar zoek of haar er toch bij houdt (en dan dus 2x zoveel werk heb en 2 grote hokken in de kamer).
greet:
Maar zijn konijnen geen groepsdieren en is het dan niet zielig om ze alleen te laten zitten? Ik dacht dat ik dat ergens gelezen had...
Veel sterkte met je keuze, het is niet makkelijk lijkt me.
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: greet op 11 maart 2010, 21:20:48 ---Maar zijn konijnen geen groepsdieren en is het dan niet zielig om ze alleen te laten zitten? Ik dacht dat ik dat ergens gelezen had...
Veel sterkte met je keuze, het is niet makkelijk lijkt me.
--- Einde van citaat ---
Ze staan nu met de kooien naast elkaar (en dan vinden ze elkaar wel aardig ::)), maar als Pluis hier alleen blijft sluit ik niet uit dat ik in de toekomst weer een vriendinnetje voor hem probeer te vinden. Verder krijgt hij veel aandacht van mij en loopt de kat hier ook nog rond.
Wel is het zo dat als ik een ander vriendinnetje voor hem zoek, dat ik dan nooit van de konijnen 'af' zal komen. Want als er dan een dood gaat, moet ik weer een vriendje zoeken! Dat klinkt een beetje cru, maar nijntjes zijn ook sneller ziek en kunnen eigenlijk niet een dag alleen zijn, zonder controle. Ik ben alleen, heb geen auto en als er wat is, dan zit ik er altijd mee. Nijntjes zijn heel leuk, maar met een vriend en een auto zou het een stuk makkelijker zijn ;).
greet:
Ik snap ik snap.
Spijtig dat onze tuin niet meer toe is. En dat ik niet weet hoe de hond met nijntjes omkan. Anders mochten er hier wel weer een paar zitten.
Vroeger hadden wij er ook altijd :) Maar toen hadden we ook een tuin die volledig toe was en een andere hond. Ze hadden dan een warm hok maar kropen altijd onder de palleten met stookhout. En aten de tuin leeg en verder af en toe wat groenafval, maar ze hadden niet veel nodig. Ze waren wel nooit tam, behalve billie en bollie. Die waren lief.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie