Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (78/156) > >>

Kiwi:
Aan Toet is niets meer te merken en de hormonen van de dames zijn weer gekalmeerd.
Vandaag was een van de speciale inentingsspreekuren voor konijnen bij de dierenarts. Dus ik met vijf konijnen daar naar toe. Op de terugweg ging Teun (toevallig het andere konijn op mijn avatar) echter helemaal plat op zijn zij in het vervoersmandje liggen, met z'n ogen half dicht. Ik dacht eerst dat hij sliep, maar toen ik hem thuis uit het mandje haalde ging hij weer meteen plat op zijn zij liggen. Foute boel. Hij wilde niets eten, wilde alleen maar liggen. Ik heb zijn buik een tijdje gemasseerd, voor het geval hij gas of een verstopping zou hebben. Toen het niet beter werd hebben we de dierenarts gebeld. Gelukkig mochten we meteen komen. Er bestaat een klein kansje dat hij allergisch is voor een entvloeistof, dus daar heeft hij een injectie tegen gekregen. De kans dat dit door de stress van het reizen en alle indrukken in de wachtkamer komt is echter groter. Met maag en darmen was alles in orde, dus we hoefden ons vooralsnog geen zorgen te maken. Als hij echter morgenochtend nog steeds niets wil eten moeten we weer terug naar de dierenarts. Hij ligt nu in de ren, en ziet er nog niet echt actief uit. Het zit ook niet mee de laatste tijd. :-\

Hizikigrrrl:
Shit zeg... het is dus echt geen gas of verstopping?

Veel sterkte!

Kiwi:
Gelukkig, hij eet weer! :cheer: Pff, een pak van mijn hart!

Hizikigrrrl:
 :D

Kiwi:
Omdat de beide ongecastreerde dames behoorlijk last hadden van hun hormonen (constant op de rammen rijden tot die er echt gek van werden) en het i.v.m. de grote kans op baarmoederproblemen op latere leeftijd beter is om vrouwtjeskonijnen ook te 'helpen' zijn ze afgelopen donderdag onder het mes gegaan. Ze zitten nu een weekje binnen samen, en vinden er echt niets aan. Gisteren hebben we hen al met kooi en al buiten gezet, zodat ze toch contact konden hebben met de andere drie konijnen, maar vandaag is het zulk slecht weer dat ze binnen moeten blijven. Vervelend, want ze eten nu minder goed dan gisteren. Ze vinden het drie keer niks om medicatie toegediend te krijgen en slopen alle kranten die in de bak liggen (ze mogen alleen op kranten of een handdoek zitten omdat aubiose of stro in de wond zou kunnen prikken). Ik zal blij zijn als het vrijdag is en ze (na controle door de dierenarts) weer fijn naar buiten kunnen. :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie