Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Konijnen & Knaagdieren
Kiwi:
Sjaak is gecastreerd en hij heeft een weekje binnen gezeten om te herstellen. Afgelopen weekend hebben we hem aan de andere vijf gekoppeld. Ik vond het wel spannend van te voren; een koppeling van zes konijnen, waarvan drie rammen en een zeer dominante voedster, dat kon wel eens een langdurige en misschien zelfs bloedige aangelegenheid worden, maar het viel echt 100% mee. Er werd natuurlijk wel wat achter elkaar aan gerend, een beetje gevochten tussen de rammen, wat plukken haar uitgetrokken en er werd ook volop gereden, maar binnen twee uurtjes zaten ze al gezellig naast elkaar te eten! Na drie uur durfde ik ze alweer met z'n allen vanuit de koppelruimte in hun verblijf te zetten. Daar wordt nu wel wat meer gekeuteld en gepiest dan normaal (ze waren redelijk zindelijk allemaal, maar daar is nu niets meer van te merken), maar verder lijkt het alsof ze al jaren bij elkaar zitten, zo goed gaat het. Ik ben echt blij met mijn konijnengroep! :D
LelleL:
Klinkt wel gezellig. Ik moet niet te vaak meelezen hier anders ga ik ook aan die beesten.
Kiwi:
Ik kan binnenkort wel weer wat linkjes plaatsen naar foto's en filmpjes? :hypocrite:
LelleL:
Ja maar mijn hond eet (lees: jaagt op) konijntjes.
Geen goed plan.
Alhoewel, ze eet ook katten, maar met de mijnen gaat ze prima om.
Die zijn van haar dus moeten ze beschermd worden:heart:
haantje:
Er zit hier al een paar dagen een groot zwart konijn in de tuin. Zal ook wel weer gedumpt zijn...
Hij/zij is niet heel schichtig, maar eventueel vangen zou (nog) niet lukken.
Zo in de zomer redt ie zich natuurlijk wel, maar ik vind het toch wat sneu. En een konijnenvriendje is ook wel prettig.
Punt twee: er zat net een muis aan het droge brood bovenop het caviahok te knagen. Let wel: in de keuken.
Nou ben ik hier op een oude boerderij wel wat gewend qua muizen, maar niet in de zomer.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie