Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Konijnen & Knaagdieren
Dot:
Och nee... :(
haantje:
Heeft iemand nog een goeie tip om het knippen van cavianagels te vergemakkelijken? Ik heb er al zo'n speciaal tangetje voor (zo één dat je het idee hebt dat je hem op de kop houdt ;)), maar ik vind het echt een crime.
fem fatale:
Bij fretten werkt het om iets lekkers op het middenrif te smeren, dan spreiden ze hun voorpootjes om er goed bij te kunnen en zijn ze afgeleid. Maar ik weet niet of cavia's erbij kunnen. Iets lager kan ook, als het maar op de buik is.
Nevyn:
Een vriend van me die destijds bij een dierenwinkel werkte en ook een dierenverzorgingsopleiding gedaan heeft zei dat je de cavia moet grijpen, stevig neerzetten, laten zien wie de baas is en de nagels knippen. Tsja, driemaal raden wie bij ons de baas was :-\
Ik nam 'm meestal maar op schoot, lekker aaien zodat ie rustig werd en dan voorzichtig proberen om de nageltjes te knippen, dan ging een kant wel goed, maar als ik 'm dan moest omdraaien voor de andere kant werd ie dwars en draaide ie steeds weer terug. En gillen alsof ik z'n pootjes aan het afknippen was.
Sorry, echte goede tips heb ik niet, ik vond het ook altijd een crime.
haantje:
--- Citaat van: Nevyn op 06 april 2011, 20:12:44 ---Ik nam 'm meestal maar op schoot, lekker aaien zodat ie rustig werd en dan voorzichtig proberen om de nageltjes te knippen, dan ging een kant wel goed, maar als ik 'm dan moest omdraaien voor de andere kant werd ie dwars en draaide ie steeds weer terug. En gillen alsof ik z'n pootjes aan het afknippen was.
--- Einde van citaat ---
Dit had ik zelf kunnen schrijven ;)
De andere kant is ook niet handig, omdat de te knippen nagels dan aan de kant van je niet-dominante hand zitten. En de achterpootjes gaan makkelijker dan de voorpootjes en daar zit een nageltje minder.
@fem: wat smeer je dan op een frettenbuik?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie