Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (135/156) > >>

Poek:

meisbaer:
Ik zit hier met smart te wachten op het moment dat mijn dwerghamstertje zijn witte wintervacht gaat krijgen. Mijn vorige had normaal al een witte vacht (met lichtgrijs streepje) dus daar zag je het niet zo. Maar deze heeft de donkere wildkleur, dus dan heb je in de winter echt een ander hamstertje  :-* Het is al een klein beetje aan het beginnen achter zijn oortjes...

lieve lijn:
tijd weggeweest hier :$ maaaar ondertussen zijn er toch 2 nijntjes...
scotch en soda :) voor de liefhebber heb ik evt op verzoek foto's.

Het zijn 2 opvang nijntjes geworden. Ze zijn al 5 en broertjes, maar allebei gecastreerd en al hun hele leven samen, dus geen klef stel. Maar wel erg gezellig samen

neleH:
Mijn nijntjes zitten nu nog binnen maar we hebben een supertoffe buitenren gemaakt (er volgt nog een nachthok). Vanaf welke nachttemperatuur kunnen ze ongeveer naar buiten denken jullie?

Ik overweeg ze dan permanent buiten te laten omdat ze meer ruimte hebben (en wij binnen dan ook!). Hoe houden jullie je konijnen en hoe bevalt dat? Ik ben bang dat als ze buiten zijn, ik ze 'vergeet'.

meisbaer:
Als ze buiten zitten, heb je toch een goede reden om er op een stoeltje naast te gaan zitten  ;). Als je ze vanuit het huis in het hok kan zien zitten, dan zal het wel meevallen hoor, met het vergeten.

Ik denk dat je sowieso even tot ijsheiligen (eind mei dacht ik) moet wachten om ze 's nachts buiten te laten, het mag natuurlijk echt niet meer gaan vriezen. Maar als het mooi weer is kan je ze natuurlijk overdag al naar buiten doen, en dan 's nachts weer naar binnen, kunnen ze alvast wennen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie