Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Konijnen & Knaagdieren
fem fatale:
Fijn dat het beter gaat.
Katten doen ook floppy's als je ze goed aait <3 (of ze gaan kwijlen, of soms doen ze allebei).
neleH:
Mijn konijnen zitten sinds deze zomer lekker in de tuin in een mooie ren (daarvoor binnen in een hok en daarvoor bij de vorige eigenaar/ nog niet geboren).
Nu begint het al aardig te knallen met vuurwerk, dus ik vroeg me af, doen jullie hier nog iets mee? Naar binnen halen lijkt me met het oog op warm-koudeverschil niet zo'n goed idee maar buiten laten is ook niet prettig met al dat geknal.
Zal ik de ren extra afschermen zodat ze zich goed beschermd voelen? Of ben ik overbezorgd :D?
Aiko:
Een nachtje binnenhalen is toch geen probleem? Zo snel ontwennen ze niet. En zo koud is het momenteel buiten ook niet echt dat het verschil enorm is. Zeker niet als je ze in een onverwarmde kamer houdt.
Hizikigrrrl:
Hoe reageren ze er nu op? Er wordt hier al aardig geknald. Ik werd vanochtend wakker met het bange vermoeden dat ik aan een ruk had doorgeslapen tot middernacht! Pientje vindt het knallen niet eng, Nelisje is er minder gecharmeerd van.
Naar binnen in de huiskamer is idd niet verstandig, dan loop je kans dat ze ziek worden als je ze morgen weer buiten zet. Maar in de schuur of de bijkeuken? Evt. met licht en een radiootje aan?
meisbaer:
Hoe gaat het met de knaagdieren in dit hete weer? Ik dacht dat cavia's wel van een beetje zon en warmte houden, is dat ook zo voor konijnen?
Mijn dwerghamstertje is een Winter White, en ik heb het idee dat ze iets beter tegen warmte kunnen dan de "gewone" cambelli dwergjes. Maar als de temperatuur voorbij de 26 gaat, begin ik actief te koelen. Ik heb van de grote, platte diepvrieskoelelementen die ik onder zijn kooi leg. Als hij dan plat op de bodem ligt, dan koelt hij zo af, zonder in de toch te zitten. Maar nu het boven de 27 graden is, heb ik ook nog maar een klein koelelement bovenop zijn kooi gelegd, bij zijn slaaphokje. En een zandbakje in de koelkast, en elke dag vers, koel water.
Enige tips wat misschien nog meer kan koelen? Hij ziet er nog goed uit, geen zweetplukjes in zijn vacht, maar hij eet wel wat minder. Hij liet zelfs zijn favoriete knabbeltje liggen! En kijkt met van die grote ogen naar me op, zo van "waarom is het warm, baas?"
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie