Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (143/156) > >>

meisbaer:
Fijn dat ze lijkt te verbeteren!
Wel erg vervelende ziekteverschijnselen, lijkt me erg zielig om mee te maken. Hopelijk gaat het snel beter!

Mijn hamstertje is van de week voor de derde keer bij de dierenarts geweest om zijn tand te laten knippen. Nu zelf ook goed zijn andere tanden kunnen zien. Zijn ondertanden zijn erg kort en lijken afgebroken te zijn geweest. Dus ik denk dat de doorgroeiende boventand een gevolg is van niet goed kunnen afslijpen tegen de ondertanden. Die tand groeit in een week of vijf helemaal krom tot bijna in zijn gehemelte.

Gok dat het een erfelijke afwijking is, ik geloof dat er de laatste tijd bij veel fokkers teveel op mooie kleurtjes is gefokt. Ik lees er meer over, helaas.

Hizikigrrrl:
Wat sneu voor je hamstertje, Meisbaer :(. Bij konijnen willen ze dan die voorste tandjes nog wel eens trekken in extreme gevallen. Ze kouwen dan met de achterste tanden. Is dat ook een mogelijkheid bij hamsters?

Hier gaat het matig. Af en toe zelf eten, beetje voorpootjes wassen. Een crackertje gaat er nog gretig in, maar het hoofdje staat nog aardig scheef en ze blijft zwalken. Ze lijkt blind aan haar rechteroogje (tijdelijk?) en links ziet ze ook minder. Ze reageert wel attent.

Ik slaap naast haar nu ze zo ziek is, dus vannacht zag ik dat ze minder werd. Heb een hele poos naast haar gezeten, haar geaaid en tegen haar gepraat. Dat ze zo'n lief konijntje is en dat ze mag gaan als ze dat wil. Ze kon haar oogjes amper open houden. Na een half uur zo gezeten te hebben, voelde ze zich blijkbaar toch beter. Ze ging zich wassen en at weer wat. Toen ben ik maar gaan slapen...

Ik kijk het nog even aan, want ze lijkt het zelf nog niet opgegeven te hebben. Moeilijk hoor, ik kan eigenlijk niet geloven dat dit nog goedkomt.

meisbaer:
Met af en toe knippen komen we nog een heel eind, als ik het eten redelijk fijn maak dat eet ie prima. Verder niets aan hem te zien, gelukkig.

Wat zielig voor je Pientje, het is altijd lastig om in te schatten hoe ze zich er zelf onder voelen. Maar ik denk dat ze wel een erg fijne baas heeft (met slaapgebrek). Ik hoop dat ze nog een beetje hersteld en nog een fijne tijd heeft  :pet:

Hizikigrrrl:
Helaas heeft Pientje het niet gehaald. We hebben haar aan het eind van de middag laten inslapen, bepaalde symptomen verergerden toch wat. Ik heb lang getwijfeld of we nog verder zouden gaan met behandelen, maar de dierenarts zag het ook niet meer zitten. Hij dacht overigens niet dat het cuniculi was, ondanks dat ze een hele rits aan symptomen had die bij dat ziektebeeld horen.

Ze wordt morgen bij mijn moeder in de tuin begraven. Het zal wel even wennen worden zonder haar, ze was altijd erg aanwezig :heart:

meisbaer:
Ah, wat jammer. Soms is het wel beter, maar daar heb je niets aan. Veel sterkte.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie