Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Konijnen & Knaagdieren
meisbaer:
Bedankt voor de steunbetuigingen. Het was even niet leuk gisteren aan het einde, maar hij had een fijn leven gehad. Ik regelde zelfs een hamsteroppas als we langer dan een nachtje weggingen :) Behalve zijn tandjes, is hij altijd gezond geweest. Ik ga hem missen, maar het is goed zo.
En omdat ik echt niet tegen een lege kooi kan, heb ik alweer een nieuw hanstertje gekocht. Erg, hè. Dat krijg je als je al 18(?) jaar steeds een hamstertje hebt. Nu vooral het nieuwe beestje de rust gunnen om aan z'n nieuwe omgeving (en zonder z'n broertjes) te wennen. Ik neem ten minste aan dat het een mannetje is, heb nog geen kans gehad om even goed te checken ;)
Hizikigrrrl:
Sterkte!
Amarillo:
:(
Sneu hoor. Maar fijn dat hij het bij jou zo goed heeft gehad.
Sterkte.
meisbaer:
Dankje.
De nieuwe hamster moest even wennen aan z'n nieuwe omgeving, maar de laatste dagen begint z'n instinct over te nemen. Ik heb een bakje met speciaal zand, en hij heeft nu door dat je daarin kan rollen en graven. Het radje snapt hij nu ook, en wc papier is geweldig. Grappig, ik denk dat hij bij de fokker alles-in-één-brokjes kreeg, net als bij de dierenwinkel. Hij snapte namelijk niet hoe zonnebloempitjes werkten. Op een gegeven moment zie je gewoon het kwartje vallen, en nu eet hij als eerste de pitjes op. :D
Ik ga deze week een naam verzinnen, nu hij wat meer zichzelf aan het worden is.
neleH:
Een van mijn 2 konijnen is tijdens onze vakantie doodgegaan :'((ze logeerden bij de kinderboerderij). Echt jammer want het was een leukerd en ze waren vooral dol op elkaar, dus superzielig voor het overgebleven konijn (je-weet-wel-mannetje). Ik heb (in een soort impuls) direct een ander konijn (voedster) meegenomen, dat gaat best wel goed! Ze moest nog even een beetje wennen maar nu is ze steeds meer in de ren (uit het nachthok) en ze begint ook wel een beetje oog te krijgen voor het mannetje (die gepast afstand houdt, het is echt zo'n goedzak).
Overigens dachten ze niet dat het RHD-2 was, maar ik sluit het niet uit als ik de symptomen zo lees. Ze was nl 'kerngezond' en 3 jaar oud.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie