Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (149/156) > >>

neleH:
Het gaat toch nog niet goed met konijn P. Vrijdag kwam er weer allemaal pus uit zijn oog. Zaterdag zijn we met hem weer terug naar de dierenarts gegaan. Hij heeft weer een injectie gehad (antibiotica). De dierenarts houdt weer ruggespraak met een collega.
Verder moet ik P nu zelf om de dag antibiotica spuiten. Dit heb ik een keer geoefend bij de dierenarts. Het is totaal anders dan een kat insuline spuiten (wat ik wel eens doe bij de buurkat). De konijnenhuid is heel stug (leerachtig) en de spuit is best groot. Je moet echt door de huid heen prikken. Tijdens het oefenen ging de naald van het spuitje. Tweede keer ging het beter.
Vanavond moet het voor de eerste keer thuis. Ik ben benieuwd hoe het gaat (heb gelukkig hulp om hem vast te houden).
Ik baal echt stevig dat het nu nog niet over is. Hij moet naast het spuiten 3x daags zalf in zijn oog. Doordat het oog best wel dicht zit vindt hij dit niet leuk. Bovendien gaan we over 2 weken op vakantie en dan moet ik de oppas opzadelen met een ziek konijn. Het moet dan dus eigenlijk gewoon echt genezen zijn.

Maar het is zo'n schatje en gelukkig eet hij supergoed! Dus ik verwen hem ook met de halve groente-afdeling van de Albert Heijn en veel knuffels. En zijn konijnenvriendinnetje is ook superlief voor hem dus dat is fijn en gezellig!

Hizikigrrrl:
 :(

neleH:
Het spuiten ging gisteren goed! Bij de eerste keer prikken kon ik het spuitje niet leegdrukken, maar bij de tweede keer lukte het wel.
Benieuwd hoe het morgen gaat en vooral of hij dan al echt opgeknapt is. Vanochtend vond ik het er nog niet speciaal beter uit zien.

meisbaer:
Dapper hoor, zelf spuiten! Hopelijk gaat het snel weer goed met hem.

Ik merk dat dat ik zalfjes o.i.d bij een hamster moet doen, dat ze het nooit leuk vinden, maar er wel aan wennen. Op een gegeven moment krijgen ze altijd door dat het sneller over is als ze blijven zitten. En dat ze daarna iets lekkers krijgen  ;)

neleH:
Het ging nog steeds niet goed met P. Hij is daarom naar dierenkliniek Wilhelminapark gegaan. Daar is hij nog steeds. Ze hebben nog een kies getrokken (die zat los en er zat ook pus bij) en nog wat losse dingetjes verwijderd. En een verbinding gemaakt direct naar zijn neusholte, die ze gespoeld hebben. Er is ook nog een contrastfoto gemaakt dacht ik.
Al met al weer een hele behandeling! De dierenarts kwam superkundig en heel aardig over. Heb er een heel goed gevoel bij. P is nu 2 nachten daar gebleven en als het goed is kan ik hem eind van de dag weer ophalen <3!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie