Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Konijnen & Knaagdieren
Hizikigrrrl:
Gisteren heb ik ze bij elkaar gezet. Ik ben er uiteraard wel bijgebleven, maar ik denk dat P. nog niet zoveel weet heeft van de bloemetjes en bijtjes zolang zijn balletjes nog niet ingedaald zijn. Wel was hij A's koppie helemaal aan het likken en hij wilde graag tegen haar aan liggen :marry:.
A is altijd eerst apathisch als ze op nieuw gebied is (in de huiskamer) en ze deed dus niks, maar af en toe duwde ze zijn kontje op en ik geloof dat ze hem ook even gebeten heeft.
Viz:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 28 juli 2005, 14:13:27 ---Gisteren heb ik ze bij elkaar gezet. Ik ben er uiteraard wel bijgebleven, maar ik denk dat P. nog niet zoveel weet heeft van de bloemetjes en bijtjes zolang zijn balletjes nog niet ingedaald zijn. Wel was hij A's koppie helemaal aan het likken en hij wilde graag tegen haar aan liggen :marry:.
A is altijd eerst apathisch als ze op nieuw gebied is (in de huiskamer) en ze deed dus niks, maar af en toe duwde ze zijn kontje op en ik geloof dat ze hem ook even gebeten heeft.
--- Einde van citaat ---
Oei, hier zou ik toch mee oppassen hoor, een ongelukje is zo gebeurd! En er is al zo´n konijnenoverschot nu. Hoe oud is P nu? Koppelingstips staan trouwens op www.konijnen.nl en www.bunnybin.nl. Belangrijk is dat het op neutraal terrein gebeurd. Maar ik zou er als ik jou was echt nog even mee wachten tot na de castratie van P.
Groetjes, Isa
Hizikigrrrl:
Hij is 2,5 maand en nog zonder balletjes. Maar als ik ernaast zit en ze zo uit elkaar kan halen, lijkt de kans me klein. De koppelingstips heb ik al lang doorgelezen, dus ik weet wat ik moet doen.
Viz:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 28 juli 2005, 19:26:32 ---Hij is 2,5 maand en nog zonder balletjes. Maar als ik ernaast zit en ze zo uit elkaar kan halen, lijkt de kans me klein. De koppelingstips heb ik al lang doorgelezen, dus ik weet wat ik moet doen.
--- Einde van citaat ---
2, 5 maanden kan misschien nog net ja. Maya was ruim 4 maanden toen hij Terra bevruchtte, maar kleinere konijnensoorten zijn meestal al eerder vruchtbaar. Ik zou iig ze geen seconde uit het oog verliezen, want konijnen kunnen razendsnel zijn...
Kheb zelfs wel eens een verhaal gehoord van bevruchting door de tralies heen... ??? Maar dat lijkt me ook wel een beetje vergezocht...
Groetjes en plezier met je nijnen,
Isa
Mariek:
Mijn lieve, sneue caafje Frummel had altijd al uitpuilend 'oogvlees' (ik weet niet of dat een echte naam heeft... ik bedoel het rode slijmvlies rondom je oog), maar sinds gisteren puilt het wel heel erg uit en is het ook op sommige plekjes niet vaalrood maar bloedrood. Hij heeft er al twee keer oogdruppels/gel voor gehad, maar dat hielp niet.
Eigenlijk heb ik besloten dat Frum in zijn leven nog maar 1 keer naar de dierenarts hoeft (en dat dat meteen de allerlaatste keer is) omdat hij er zowat een abonnement op heeft en het toch steeds niks oplost. Maar ik vind het wel moeilijk... Ik kijk het gewoon nog een paar dagen aan.
Verder is hij niet anders, hij eet, is even vrolijk en irritant als altijd en lijkt er geen last van te hebben. Maar ja, 't is toch een woekering en dan ga ik al snel aan een tumor denken. Maar aan de andere kant: wat kunnen ze daar dan aan doen? Ik wil hem niet laten opereren, want hij is 4,5 en niet echt goed van gestel dus ik denk niet dat hij dat overleeft.
Tja. Ik ga hem nog maar even knuffelen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie