Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Konijnen & Knaagdieren

<< < (154/156) > >>

meisbaer:
Hoe is het nog gelukt met het koppelen van een nieuw konijn?

Hier is mijn dwerghamstertje Vince gisteren overleden. Het was echt tijd, hij was blind en z'n pootjes werden steeds minder sterk. Hij viel vaak om. Gelukkig leek hij het verder nog naar z'n zin te hebben, het bakje werd elke keer leeggegeten, en meneer moest minstens drie keer per dag in de bol  ;).  Oh, ja, hij is dus twee jaar en negen maanden geworden, wat echt superoud is voor een dwerghamstertje!

meisbaer:
Ik zie nu dat ik helemaal vergeten wat te melden toen ik een nieuwe hamster had gekocht. Ik heb Ninja nu dus al sinds februari 2019 en het is een witte Russische dwerghamster. Hij is erg lening, lang voor een dwergje en kan heel geniepig in een hoekje zitten wachten of plots verdwenen zijn terwijl je twee seconden geleden nog hem in z'n radje hoorde lopen.  :heehee:

meisbaer:
Ah, weinig knaagdierennieuws zo te zien.

Een beetje vreemd om dit zo na de laatste post te plaatsen, maar Ninja is begin september 2021 gestorven. Was dan ook onder tussen stokoud (doof, weinig kracht meer in de achterpoten) en ongeveer 2 jaar en 9 maanden geworden. We hebben veel pekzier gehad  :'(

Sinds een week of drie heb ik weer een nieuw hamstertje, hij heet Charlie en lijkt qua uiterlijk veel op Ninja. Hij is al aardig gewend en sjeest graag door z'n kooi.

neleH:
Onze Frans lag vanochtend dood in het hok. Hij ging gisteravond al helemaal niet lekker. Ik heb hem metacam (pijnstiller) gegeven en wat dwangvoer, maar ik had er al een hard hoofd in. We weten niet precies hoe oud hij is geworden (adoptiekonijn).
Nu zitten de 2 overgebleven dames heel sip in het hok, ze willen ook niet naar buiten en 1 konijn heeft weinig eetlust. Ik hou even mijn hart vast dat Frans gewoon aan ouderdom overleden is en dat er niet een of ander naar virus de tuin in is geslopen.

meisbaer:
Ah gossie. Sterkte! Hopen dat de dames snel opknappen.

Mijn hamster Vharlie is nu iets van een half jaar oud en heeft nog niet door dat je aan de tralies kan knagen om te zeuren. Hij gaat je alleen indringend aankijken  ;). Dan geeft hij het op en gaat wat anders doen, slapen of rennen of zo. Is een relaxed beestje, al vindt ie sommige dingen een beetje spannend (maar niet eng).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie