Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dieren(leed) in het nieuws

(1/175) > >>

Monie:
Ik woon boven een pleintje waar vaak duiven zitten. Veel kinderen vinden het leuk om de duiven te laten schrikken, waardoor ze opvliegen. Ik heb nog nooit 1 ouder/verzorger gezien die daar wat van zei. Nou is dit heel wat anders dan een duif doodgooien. Maar als ik kinderen zou hebben zou ik niet toestaan dat ze voor de lol duiven laten schrikken. Respect voor dieren tonen begint bij kleine dingen. Wat ik hiermee wil zeggen is: ik heb niet zoveel fiducie in het feit dat ouders/verzorgers snel iets tegen hun kinderen zeggen als ze dierenleed/hinder veroorzaken. :-\

Draek:

--- Citaat van: fem fatale op 24 januari 2005, 14:49:44 ---ehm, wat denk jij wel niet van je medemens?

voor de meeste mensen zal deze reclame echt geen reden zijn om een duif te vangen (lijkt mij nog niet eens zo makkelijk) en tegen het raam te smijten, al is het maar omdat je er vieze vlekken van op je raam krijgt

de rest van de mensen heeft waarschijnlijk wel een verzorger of ouder die ze tegenhoudt

--- Einde van citaat ---

Het is niet de eerste keer dat het zou gebeuren, dat men door invloed van films, reclame oid dieren gaat mishandelen, gaat misbruiken, gaat kopen (en verwaarlozen uiteindelijk) oid.

Draek:

--- Citaat van: Apraxia op 24 januari 2005, 15:29:29 ---
--- Citaat van: Dr@gonfly op 24 januari 2005, 14:40:52 ---
--- Citaat van: Apraxia op 24 januari 2005, 14:32:42 ---En wat vinden we dan van het verplette hondje bij de Wehkampreclame?

--- Einde van citaat ---
Straks gaat men ook duiven vangen om ze ergens tegen aan te smijten, omdat het 'wel' grappig leek op tv.

--- Einde van citaat ---
Denk je dat echt??  ::)

--- Einde van citaat ---

Ja, dat het mogelijk is dat men dat doet ja. Of het vaak zou gebeuren door zo een reclame, dat weet ik niet.

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Dr@gonfly op 24 januari 2005, 15:36:09 ---
--- Citaat van: Apraxia op 24 januari 2005, 14:32:42 ---En wat vinden we dan van het verplette hondje bij de Wehkampreclame?

--- Einde van citaat ---
Straks gaat men ook duiven vangen om ze ergens tegen aan te smijten, omdat het 'wel' grappig leek op tv.

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---

Ja, dat het mogelijk is dat men dat doet ja. Of het vaak zou gebeuren door zo een reclame, dat weet ik niet.

--- Einde van citaat ---

Zoals de waard is. Of zoiets.

Draek:

--- Citaat van: @ñ ch@ñt@ñt op 24 januari 2005, 15:41:02 ---
--- Citaat van: Dr@gonfly op 24 januari 2005, 15:36:09 ---

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---

Zoals de waard is. Of zoiets.

--- Einde van citaat ---

???

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie