Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Dieren(leed) in het nieuws
willem:
Het bericht maakt jammer genoeg niet duidelijk of hij namens het hele CDA praat, of als eenling. Weliswaar is er in beide gevallen een meerderheid gecreƫerd, maar toch blijft waar dat we kritisch moeten blijven kijken naar de stemverhoudingen.
Viz:
Speciaal voor Zusje:
50 cavia's in vrieskou gedumpt...
zie www.asielgoofy.nl
en dan naar 'nieuws' (het plaatje van het konijntje dat met zijn voetjes op een tafeltje zit te internetten :) )
>:(
Mariek:
Wat verschrikkelijk... Mijn hart breekt als ik zoiets zie. Als ik later meer ruimte heb, zie ik mezelf ook nog wel zo'n opvang opstarten. Word ik een caviavrouwtje ;)
Viz:
Hier nog het bijbehorende nieuwsbericht uit een emaillijst (dus ik weet niet precies wat de bron is) :
Uitgegeven: 28 januari 2005 13:30
Laatst gewijzigd: 28 januari 2005 13:51
NIEUWLEUSEN - De afgelopen dagen zijn in Overijssel tientallen
cavia's gedumpt.
In een berm langs een weg in Schuinesloot (gemeente Hardenberg) werden donderdag vijftig cavia's gevonden. Woensdag trof een voorbijganger in het nabij gelegen Dalfsen tachtig cavia's in de berm aan.
Stichting Cavia rukte uit om de verkleumde beestjes een nieuw
thuis te bezorgen. De vijftig cavia's zijn er slecht aan toe, zei
eigenaresse T. van Gaalen van konijnen- en cavia-asiel Goofy in
Oldenzaal vrijdag.
"Ik heb ze donderdagavond opgehaald en enkele cavia's waren
overleden omdat ze door het ijs gezakt waren." Ze vermoedt een verband met de gevonden cavia's in Dalfsen, want tussen beide vindplaatsen zit slechts 24 kilometer.
De tachtig cavia's zijn ondergebracht bij Vogelasiel de Oehoe in
Nieuwleusen, omdat elders geen plaats was. Bij het asiel loopt
inmiddels storm. "Er zijn er net weer zes opgehaald. Dat mag ook
wel, want in de tussentijd zijn er al vijftien jonkies bijgekomen",
zei R. Kreeft, een van de beheerders van het asiel vrijdag.
Donderdagochtend werden er nog vijf cavia's gebracht die zich
tussen het bermafval op de vindplaats verschanst hadden. Vrijdagmiddag worden de cavia's uit het vogelasiel opgehaald door Stichting Cavia.
Sinds de oprichting van de stichting in 1997 is het aantal
dumpingen van cavia's schrikbarend toegenomen. "In 2004 hebben we meer dan 2000 gedumpte cavia's opgevangen. Deze maand zitten we al bijna aan de tweehonderd. Ongelooflijk, want het zijn zulke aandoenlijke beestjes", aldus S. Flantua, oprichtster van de stichting. De cavia's krijgen een medisch onderzoek en verzorging.
Monie:
Ik heb een cavia financieel geadopteerd bij Knoevel, een rusthuis voor oude en zieke cavia's. Ze vangen ook cavia's in nood op als dat nodig is en ze hebben deze maand ook al ruim 40 cavia's binnengekregen :(. Van de week kregen ze 9 cavia's binnen die waren gevonden door mensen in het bos. Er zat ook een zeugje bij, met drie kleintjes :'(. Gelukkig maken ze het goed. Het lijkt steeds meer alsof de cavia een wegwerpartikel is geworden. Onbegrijpelijk, temeer daar het zulke leuke beestjes zijn (maar natuurlijk sowieso, onbegrijpelijk). Als jij een caviaopvang begint Zusje wil ik wel af en toe langs komen, helpen hokken verschonen en cavia's aaien. :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie