Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Dieren(leed) in het nieuws
Piek:
--- Citaat van: Kiwi op 11 februari 2005, 00:03:02 ---Een Nieuw-Zeelands schaap dat zich zes jaar niet heeft willen laten scheren. :afro:
--- Einde van citaat ---
Dit was een tijd geleden 'zelfs' op het NOS-journaal.
Shrek! Geniale naam ;)
Draek:
--- Citaat van: bart op 07 februari 2005, 19:04:52 ---Alex, ik durf er een flinke snicker om te verwedden dat jij nog nooit in je leven ook maar één wetenschappelijk rapport over dierlijk lijden hebt gelezen. Om dan klakkeloos te spreken over 'zulke rapporten', en dit onderzoek achteloos neer te sabelen, staat je dan wel erg slecht.
--- Einde van citaat ---
Ik heb het rapport nu in handen via de DB. Ik ga eens doorlezen. Iemand ook interesse in het rapport?
Poek:
VOORBURG In Nederland zijn eenderde
minder koeien dan 20 jaar geleden.Het
aantal boeren met rundvee is sinds 1984
gehalveerd,heeft het Centraal Bureau
voor de Statistiek bekendgemaakt.
Een van de oorzaken van de daling van
het aantal koeien is de invoering van
het melkquotum,waardoor boeren minder
makkelijk kunnen uitbreiden.Vorig jaar
telde Nederland 3,8 miljoen koeien,en
in 1984 waren dat er nog 5,5 miljoen.
Het aantal rundveeboeren daalde in die
periode van 80.000 naar 38.000.
Het aantal runderen per bedrijf steeg
van 69 naar 100.In 1984 leverde 82%
melk,nu is dat teruggelopen naar 70%.
Draek:
http://www.nu.nl/news/486680/12/Vossenjacht_in_Friesland_weer_mogelijk.html
Vossenjacht in Friesland weer mogelijk
LEEUWARDEN - Het is weer mogelijk om in Friesland op vossen te jagen. De provincie Friesland heeft een ontheffing verleend aan de Faunabeheereenheid Fryslân voor het vangen en doden van vossen ter bescherming van weidevogels. Dat heeft gedeputeerde A. Andriesen woensdag bekendgemaakt.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article18324661.ece
Vaccintest zonder dierproeven
AMSTERDAM - UTRECHT (ANP) - De Utrechtse onderzoeker B. Metz heeft een methode ontwikkeld om difterievaccins te testen zonder gebruik te maken van proefdieren. De nieuwe testmethode is goedkoper en sneller uit te voeren dan de oude technieken. Metz promoveert op 28 februari met dit onderzoek aan de Universiteit van Utrecht, liet de instelling maandag weten.
Jasper:
Net zapte ik langs MTV, alwaar de realiteitsserie Battle for Ozzfest in marathonvorm aan de gang was. Zijne Ozzyheid was ergens over ontstemd, en als straf moesten alle kandidaten vervolgens bij wijze van podium-act het hoofd van een levende vleermuis afbijten.
Gezien het feit dat ze dit zomaar als dom entertainment uitzenden mag zoiets blijkbaar gewoon in Amerika? En zijn dergelijke praktijken in Nederland dan ook legaal??
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie