Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Dieren(leed) in het nieuws
Gwennepen:
Haai doet keizersnede bij soortgenote
Poek:
Golman Međimurja dobio žuti karton jer je s terena iznio bijelu mačku!
(Oftewel, doelman Banovic kreeg een gele kaart voor het in veiligheid brengen van een kat)
LelleL:
--- Citaat van: Poek op 23 november 2009, 15:40:18 ---Golman Međimurja dobio žuti karton jer je s terena iznio bijelu mačku!
(Oftewel, doelman Banovic kreeg een gele kaart voor het in veiligheid brengen van een kat)
--- Einde van citaat ---
Awwhh. In het nl:
--- Citaat ---In de Kroatische competitie heeft Ivan Banovic, de doelman van Medjimurje Cakovec, afgelopen weekend een gele kaart gekregen omdat hij een nobele daad verrichte. Hij bracht namelijk een kat in veiligheid.
Het diertje was het veld opgerend en Banovic had dat gezien. Hij slaagde erin om het dier te vangen en vervolgens veilig naast het veld weer los te laten.
De scheidsrechter van dienst kon er echter niet mee lachen. Hij trok onmiddellijk geel omdat de doelman zonder toestemming het veld had verlaten.
De toeschouwers apprecieerden de diervriendelijke daad van Banovic wel. Zij lieten het dan ook niet na om na afloop de ref te uit te jouwen.
--- Einde van citaat ---
IneN:
Ik word helemaal naar van de beelden die GAIA uitgestuurd heeft naar aanleiding van het offerfeest vandaag. Bovenal vind ik dat een ongelofelijk middeleeuws gebruik, te belachelijk voor woorden. Maar GAIA heeft deze beelden in slachthuizen (waar onverdoofd geslacht wordt, quoi, dat gaat het snelst) niet enkel deze week geschoten, zoals door heel wat mensen gedacht wordt. En dat zet dan weer kwaad bloed tegenover de islam. Terwijl de beelden handelen over dagelijkse gebruiken om dieren te slachten voor consumptie. Maar iedereen kijkt daar nu over. En als ik het dan aanhaal (bijvoorbeeld tegen vriendje), word ik met een scheef oog bekeken en met een "jaja" afgewimpeld. Mensen kunnen alleen maar kritiek geven op wat ver-van-hun-bed is (het offerfeest is dit geval), terwijl het net zo goed hun verantwoordelijkheid is dat er elke dag dieren geslacht worden om te eten. GRRRR. En ik probeer dan een commentaar te posten onder het online krantenartikel hierover, wordt-ie niet gepubliceerd! >:( >:( >:(
greet:
--- Citaat van: IneN op 27 november 2009, 10:51:32 ---Ik word helemaal naar van de beelden die GAIA uitgestuurd heeft naar aanleiding van het offerfeest vandaag. Bovenal vind ik dat een ongelofelijk middeleeuws gebruik, te belachelijk voor woorden. Maar GAIA heeft deze beelden in slachthuizen (waar onverdoofd geslacht wordt, quoi, dat gaat het snelst) niet enkel deze week geschoten, zoals door heel wat mensen gedacht wordt. En dat zet dan weer kwaad bloed tegenover de islam. Terwijl de beelden handelen over dagelijkse gebruiken om dieren te slachten voor consumptie. Maar iedereen kijkt daar nu over. En als ik het dan aanhaal (bijvoorbeeld tegen vriendje), word ik met een scheef oog bekeken en met een "jaja" afgewimpeld. Mensen kunnen alleen maar kritiek geven op wat ver-van-hun-bed is (het offerfeest is dit geval), terwijl het net zo goed hun verantwoordelijkheid is dat er elke dag dieren geslacht worden om te eten. GRRRR. En ik probeer dan een commentaar te posten onder het online krantenartikel hierover, wordt-ie niet gepubliceerd! >:( >:( >:(
--- Einde van citaat ---
Ik snap wat je bedoelt, het is de hypocresie. Als ze het zien gebeuren vinden ze het moeilijk, maar ja, gelukkig kunnen ze het afschuiven op een ander.
'OH,neeee, die mensen maken dieren dood en doen ze daar pijn bij' Terwijl ze rustig hun kebab voort opeten. ::)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie