Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dieren(leed) in het nieuws

<< < (130/175) > >>

Poek:
Maar hoe zit het precies? Ik las dat vanwege het islamitisch offerfeest onverdoofd slachten is toegestaan in Belgie, en dat niet-islamitische slachters daar dankbaar gebruik van maken om de kosten te reduceren?

Hega:
Ik kan en wil die beelden niet gaan kijken; dit is zo misselijkmakend en zo ziek.
Ik wordt er zwaar treurig en misselijk van.

greet:

--- Citaat van: Poek op 27 november 2009, 13:35:11 ---Maar hoe zit het precies? Ik las dat vanwege het islamitisch offerfeest onverdoofd slachten is toegestaan in Belgie, en dat niet-islamitische slachters daar dankbaar gebruik van maken om de kosten te reduceren?

--- Einde van citaat ---
Ja. Ze snijden schapen de keel over.
Verdoven ze die dan normaal voor ze dat doen? Of doen ze dat anders met het 'nagelpistool' zoals bij koeien?

Hega:
Gelukkig wordt er toch nog wel iets gedaan;
http://www.nu.nl/binnenland/2133303/illegale-slachters-offerfeest-aangehouden.html

IneN:
Ik neem aan dat bij gewone slachterijen er geen verdoving plaats vindt. Dat begreep ik toch uit de artikels.
Wel, hoe het zit in België: het is hier verboden om thuis onverdoofd te slachten, maar er worden wèl (brrr) tenten opgezet (op pleinen) waar de dieren door een 'professionele keler' gedood worden. Onverdoofd. Omdat het niet verdoofd mag van de islam.  :-X

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie