Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Dieren(leed) in het nieuws
Nope:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5474269/__CDA_hekelt_boodschap_McCartney__.html
Bah, wat heb ik een hekel aan het CDA, de woordvoerders van de vee-industrie.
LelleL:
Wat een muts is dat mens.
Helemaal met je eens, nope.
LelleL:
Weet je, ik begrijp het probleem nog steeds niet helemaal.
Die beestjes wordt een ellendig hokjes leven gespaard waar ze tóch afgemaakt gaan worden, alleen nu niet op 'ons' bord terecht zullen komen.
Als het nou geitjes waren die blij rond liepen op een groot erf en niet voor de consumptie waren bestemd zou ik het misschien begrijpen.
Of mis ik weer eens een cruciaal stukje informatie?
Aiko:
--- Citaat van: *Lelle* op 11 december 2009, 18:04:31 ---Of mis ik weer eens een cruciaal stukje informatie?
--- Einde van citaat ---
Nee. In alle nuchterheid is dat ook wat er anders zou zijn gebeurt.
Nu zal er een financiële strop ontstaan voor de vlees- en geitenmelkproducenten, waar ik zeker niet op tegen ben. Anderzijds zal de vraag naar geitenproducten niet erg veel minder worden. Er zullen spoedig nieuwe geiten geproduceerd worden die het gemis kunnen opvangen van wat de huidige geitenpopulatie zou moeten invullen qua melk, kaas en vlees. De individuele geiten van nu ga je er niet mee redden, maar je hebt het nu waarschijnlijk wel over méér geiten in de totale geitenpopulatie op de lange termijn.
Daarbij, als er minder geitenproducten worden genuttigd, zal men waarschijnlijk een heil gaan zoeken bij varkensmelk of varkenskazen. En meer kippenlamsbouten. Om maar bij recente diersoortprobleemgebieden te blijven die men allang weer vergeten is...
Lastig iets. Zelf heb ik niet getekend en ik denk dat mijn neiging naar een gevolg van een financiële strop het ook definitief bij mij gaat winnen. Branden. Blaren. Zitten. Dat soort dingen.
LelleL:
--- Citaat van: Aiko op 11 december 2009, 23:20:06 ---Branden. Blaren. Zitten. Dat soort dingen.
--- Einde van citaat ---
Idem. Mooi geformuleerd.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie