Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dieren(leed) in het nieuws

<< < (165/175) > >>

sabine77:
had niet verwacht dat meeuwen dat zouden doen ???
Het zijn wel grote vogels dus qua kracht ed kunnen ze een hoop.

Zag trouwens laatst wel kraaien die steeds naar een buizerd vlogen die gewoon op zijn paaltje zat. Ze leken hem wel uit tedagen.
De buizerd dacht al snel toedeloe en vloog weg

meisbaer:
Meeuwen jagen van oorsprong op vis en mosselen, dus ik kan het me zomaar voorstellen dat ze ook andere dieren eten. Brutaal zijn ze altijd, als je bij de zee op een bankje een frietje eet, moet je ze echt wegjagen, anders zijn je frietjes zo weg!

RvO:

--- Citaat van: sabine77 op 25 juli 2013, 18:59:08 ---... Zag trouwens laatst wel kraaien die steeds naar een buizerd vlogen die gewoon op zijn paaltje zat. ...
--- Einde van citaat ---
Dat doen ze vaak. Daarbij maken ze ook een bijzonder geluid. Dat lijkt zoveel als help te betekenen. Zowel in de betekenis van "kom meehelpen" als in de betekenis van "help, ik ben in gevaar".
Als je het geluid eenmaal herkent zie je veel vaker een buizerd  :)

Edit: het bedoelde geluid. Vanaf 0:22 (3 x) en vanaf 1:07 (ook 3 x).

Sam:

--- Citaat van: sabine77 op 25 juli 2013, 18:59:08 ---had niet verwacht dat meeuwen dat zouden doen ???

Zag trouwens laatst wel kraaien die steeds naar een buizerd vlogen die gewoon op zijn paaltje zat. Ze leken hem wel uit tedagen.

--- Einde van citaat ---
Kraaien/kauwen eten jonge vogels en konijntjes, dat zijn ook moordenaars. Misschien dat ze trek hadden in jonge buizerd?
Ik dacht echt heel erg lang dat alleen reigers en roofvogels dieren aten, maar er zijn best veel vogels die een vleeshapje niet versmaden.

sabine77:

--- Citaat van: RvO op 25 juli 2013, 19:25:20 ---
--- Citaat van: sabine77 op 25 juli 2013, 18:59:08 ---... Zag trouwens laatst wel kraaien die steeds naar een buizerd vlogen die gewoon op zijn paaltje zat. ...
--- Einde van citaat ---
Dat doen ze vaak. Daarbij maken ze ook een bijzonder geluid. Dat lijkt zoveel als help te betekenen. Zowel in de betekenis van "kom meehelpen" als in de betekenis van "help, ik ben in gevaar".
Als je het geluid eenmaal herkent zie je veel vaker een buizerd  :)

Edit: het bedoelde geluid. Vanaf 0:22 (3 x) en vanaf 1:07 (ook 3 x).

--- Einde van citaat ---

Ik zag het vanuit de auto gebeuren. Maar waarom doen ze dat wat en zag er echt uit dat ze de buizerd wegjoegen. Hij vloog dan ook weg.

--- Citaat van: Sam op 26 juli 2013, 09:55:15 ---
--- Citaat van: sabine77 op 25 juli 2013, 18:59:08 ---had niet verwacht dat meeuwen dat zouden doen ???

--- Einde van citaat ---
Kraaien/kauwen eten jonge vogels en konijntjes, dat zijn ook moordenaars. Misschien dat ze trek hadden in jonge buizerd?
Ik dacht echt heel erg lang dat alleen reigers en roofvogels dieren aten, maar er zijn best veel vogels die een vleeshapje niet versmaden.

--- Einde van citaat ---

Het was een volwassen buizerd.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie