Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Dieren(leed) in het nieuws
RvO:
--- Citaat van: sabine77 op 26 juli 2013, 22:57:19 ---... Maar waarom doen ze dat ...
--- Einde van citaat ---
Volgens mij doen kraaien dat bij alle kleinere roofvogels en ook het hele jaar door, dus niet alleen als er kuikens zijn.
Maar waarom? Geen idee.
Selly:
Ik zag gisteren op het journaal over een item over die schaatsbaan die van Friesland van Almere gaat paarden op het ijs die een koetsje moesten trekken. Paarden op het ijs, het zag er enorm sneu uit, kan dat wel, weten de paardenliefhebbers hier dat? Het lijkt me helemaal niet leuk als paard op het ijs, zag er nogal gevaarlijk uit, maar ik weet verder niks van paarden.
Marthe:
Volgens mij kunnen (sommige?) paarden prima op ijs. Tenminste, herinner ik me wel van films/tv, ofzo. Lijkt me in Rusland bijvoorbeeld ook niet ongebruikelijk, maar weet het niet zeker. Gebeurt dat sowieso niet vaker bij schaatsen? Nu begin ik ook te twijfelen ;)
Hizikigrrrl:
Kan prima, de paarden krijgen dan stiften in hun hoefijzers gedraaid, waardoor ze meer grip hebben. De ijslaag is daarna niet meer geschikt om over te schaatsen;).
Ook beslagen paarden (beslagen ten ijs komen...?) die wedstrijden op gras rijden, krijgen stiften ingedraaid, anders is het te glad.
Stiften/kalkoenen (vraag me niet naar dat laatste woord, zo heten ze nu eenmaal): http://bit.ly/12tbpNh
sabine77:
klopt idd, die worden in de hoefijzers geplaatst. Bij wedstrijden waar het op een gegeven moment te glad wordt door regenval worden ze ook gebruikt.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie